FAQ |
Kalender |
2015-01-22, 13:14 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag marknadsför just nu mina webbsidor genom Facebook annonsering och spenderar cirka 200 kr varje dag. Problemet är att faktureringsgränsen ligger vid 200 för Svenska konton (Dollar och Euro har högre) vilket innebär att jag får fakturor varenda dag från Facebook. Detta är väldigt jobbigt för bokföringen och jag undrar om någon annan här annonserar genom Facebook och har lyckats "lösa" detta?
|
||
Svara med citat |
2015-01-22, 13:20 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har samma problem. Skicka gärna ett pm ifall du hittar någon lösning på det
Mvh |
|||
Svara med citat |
2015-01-22, 14:21 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förstår inte vad du menar.. Är det gränsen (200 per dag) som du vill öka, eller det faktum att du får fakturor varje dag?
|
|||
Svara med citat |
2015-01-22, 19:11 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Facebook skickar automatiskt ut en faktura när du har spenderat över 200 kr; finns det en möjlighet att höja denna gräns eller helt enkelt välja att få en faktura per månad/vecka istället?
Utifrån vad jag har läst så är detta inte möjligt för svenska annonsörer, och jag undrar därför om någon här använder Facebook och har lyckats lösa/kringgå detta. |
||
Svara med citat |
2015-01-23, 00:59 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Verkar konstigt att dom skulle fakturera dig vid 200 kronor hela tiden.
Facebook har ändrat hur dem tar betalt, förut var det daily budget och det drogs pengar i princip varje dag medan nu är det threshold. Dvs att så fort du kommer upp i din threshold så dras pengarna och du får en faktura. Thresholden ökas för varje gång du når den. Den börjar på $25, $50, $100, $250. Så bör det vara på ditt konto även fast det är svenskt. Jag har haft konton i flera olika länder och det fungerar på samma vis. |
|||
Svara med citat |
2015-01-23, 22:25 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag har varit inne och läst i Facebook Hjälp där det står precis som du säger att de ökar thresholden efter varje faktura, men endast om du betalar i dollar/euro. https://www.facebook.com/help/364871547019868 Senast redigerad av Namentittada den 2015-01-23 klockan 22:32 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|