FAQ |
Kalender |
2010-09-28, 08:15 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har en riktigt bra domän som jag är på gång att börja satsa på mer ordentligt. Problemet är att jag har inte alla IDN-domäner för sidan. Vi kan kalla sidan banklån.se. Jag har då: - banklan.se - banklan.nu - banklån.se - banklan.co - banklån.se ägs av ett stort företag, tänk motsvarande SEB (de vill inte sälja) - banklån.com ägs av en amerikansk domainhustler (har inte frågat och är inte intresserad). Det är lite konstigt att "SEB" inte vill sälja för de kommer aldrig komma att kunna göra nåt seriöst med sidan då jag har icke-IDN:n men det är deras problem. Det är ju en fördel för mig att de inte säljer för de kommer själv aldrig att göra nån riktigt konkurrerande sida som snyltar på min renommé. Om de gör nåt så kommer det snarare bli tvärtom, att den kommer läcka besökare till min .se-sida. Frågan är dock om det är värt att satsa på en sida där man inte har IDN-domänen om man vill göra den hyggligt seriöst. Vill ju inte gärna marknadsföra den som banklan.se. Skulle ni kört på .se eller på .nu där jag har IDN? |
|||
Svara med citat |
2010-10-02, 12:24 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag antar att det ska vara "banklån.nu" och inte "banklån.se" i listan...
Om det är domänerna som finns och en av dem ska användas så skulle jag ha valt banklan.nu och kört redirect från alla andra till den. (Hade dock troligen föredragit .se om båda .se-domänerna fanns tillgängliga.) |
||
Svara med citat |
2010-10-05, 11:58 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis, jag menar att det ska stå:
- banklan.se - banklån.nu - banklan.nu - banklan.com i listan. Har nog bestämt mig för att köra på .nu ändå. Hittade en liknande domän som fanns för .nu så det finns viss synergieffekt av det också. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|