FAQ |
Kalender |
2007-04-23, 21:04 | #1 | ||
|
|||
Read Only
|
Notabene avser förvärva SEO (SEOLogik)
Nu händer det grejjer i branschen. Tydligen kommer Notabene att förvärva SEOLogik. Källa: http://www.notabene.net/composite-648.htm Då är det snart bara två stora aktörer kvar i Sverige ? |
||
Svara med citat |
2007-04-23, 22:30 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Gratulerar Hans till avsiktsförklaringen!
Nu vet jag inte hur många ägare det var i bolaget som förväntas säljas men minst en WN-medlem har precis blivit väldigt rik! Har svårt att se att en företagsbesiktning ( due diligence ) skulle sätta några käppar i hjulet då företaget som man avser förvärva är så enkelt att "ta på". 26 miljoner + earn out! Bara att leva på räntorna livet ut förutsatt att en stor del av betalningen sker i kontanter! Stiligt och riktigt kul för Hans & gänget! Värt var enda krona för köparen så grattis till Notabene också!
2007-04-23, 23:50 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Grattis Hans!
|
||
Svara med citat |
2007-04-24, 09:25 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bara att Grattulera Hans och min gamla försäljningschef på MIG Peter Lauri.
Kul att se att det blir en större spelare till förutom Eastpoint som köper. Lycka till i framtiden |
|||
Svara med citat |
2007-04-24, 12:00 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Grattis Hans. Alltid lika kul att se dessa lite större försäljningar.
//Andreas |
|||
Svara med citat |
2007-04-24, 23:21 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Congrats Hans!
2007-04-25, 00:18 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Notabene, de äger väl Altus också?
|
|||
Svara med citat |
2007-04-25, 01:18 | #8 | ||
|
|||
Validating
|
Tack för alla gratulationer :-)
Jodå, Notabene köpte upp gamla skamfilade Altus kundstock och rensade bort resterande. Dom har arbetat stenhårt med att ta bort allt oseriöst som Altus gjorde, ett gediget jobb som tar, tid både tekniskt och förtroendemässigt. Jag ser detta som ett starkt grepp om svenska marknaden och Notabene är ett av de få bolagen jag alltid haft respekt för. Det skall bli mycket kul att så småningom när (om) affären går i lås att vara med och struktrera upp och fusionera SEO/Notabene i Sverige. Det skall bli ännu mer stumulerande att ingå i Notabenes utvecklingsteam i Köpenhamn och få arbeta med mågra av de bästa sökmotoroptimerarna i Danmark. Rasmus (mer känd som Rumbas på WebmasterWorld&European Search Engines) och Torben är två gamla rävar som varit med i gamet lika länge som jag. |
||
Svara med citat |
2007-04-25, 12:14 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag hittade detta på webben om Notabene och deras GAP status http://www.ottinger.se/kvalificerad-...nell-annonsor/ Du borde nog kontrollera om det stämmer, för om det gör det så kanske man inte skall ha allt för stor respekt för hela varumärket alla avdelningar riktigt än. Men jag är nog övertygad om att Du Hans inte kommer att vara tyst om liknade händelser skulle dyka upp i framtiden. Nu som sagt så påstår jag inte att detta stämmer men det är ju publikt på webben och jag ser gärna att vi får info om det stämmer eller inte. Ps Lycka till med de nya möjligheterna som står till buds för er. |
|||
Svara med citat |
2007-04-25, 12:44 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |