FAQ |
Kalender |
2010-05-21, 14:08 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag och en klasskompis som pluggar digitala media på Högskolan Väst i Trollhättan har byggt en mashup. Vi har byggt en mashup av Google maps, Last.fm och Spotify som vi kallar Gigero. Med hjälp av dessa API:er blir det möjligt att söka på artiser, band eller stad. Resultatet för spelningar visas sedan på en Google maps. Dessutom kan man lätt se andra band som spelar på samma konsert eller festival och öppna dem via Spotify. Adressen till Gigero är: http://www.gigero.com Kommentera gärna vad ni tycker om tjänsten! |
||
Svara med citat |
2010-05-21, 14:17 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Verkar fungera bra, och är riktigt snygg. Bra jobb! |
||
Svara med citat |
2010-05-21, 14:26 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Instämmer med gfors.
|
|||
Svara med citat |
2010-05-21, 15:21 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Me like! Det enda jag stör mig på är att vi inte verkar få se "the big four" på sonisphere i Stockholm i sommar
|
|||
Svara med citat |
2010-05-21, 18:50 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nice, fungerade ju riktigt bra även om jag stötte på lite buggar. T.ex. så skulle Popkalaset enligt er karta äga rum i havet någonstans utanför Afrikas västkust.
|
||
Svara med citat |
2010-05-24, 10:37 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Riktigt bra. Blev påmind om att jag måste planera in Putte I Parken i sommar.
Fick nån bugg i kartfunktionen efetr ett tag... |
||
Svara med citat |
2010-05-24, 15:21 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Haha... sök på "In flames" .. då kommer Metaltown upp 2 gånger.. en i Göteborg och en utanför Nigerias kust.. pga att just på det eventet står det "Frihamnen / bananpiren" ..
ROFL.. Annars bra och snygg tjänst.. |
|||
Svara med citat |
2010-06-02, 17:51 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kul att ni gillar tjänsten! Den är fortfarande i beta och vi fixar en del buggar som finns! Problemet med events utanför Afrikas kust är nu fixat!
|
||
Svara med citat |
2010-06-03, 00:22 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tuff tjänst!
Hm.. tydligen lirar Guns N' Roses här ikväll, synd att man missade det :P edit: hm, nvm, det var Danko Jones, mitt huvud är lite slitet nu |
|||
Svara med citat |
2010-06-03, 00:45 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Märkligt nog så finns det ingen information om blink 182 som ska spela i Hamburg om två månader. Det var ju synd!
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|