FAQ |
Kalender |
2009-06-23, 23:32 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi bjuder på frakten när kunden handlar för ett visst belopp. För dessa artiklar skriver vi att vi "bjuder på frakten. Vad gäller då om kunden väljer att returnera varan. I min värld borde det vara så att kunden inte köpt något och därmed ska vi inte heller står för fraktkostnaden dvs vi kan debitera frakten av kunden. Vad säger ni?
|
||
Svara med citat |
2009-06-23, 23:37 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det brukar låta att kunden få stå för frakt till leverantör/ÅF men att återfrakten betalas av leverantör/ÅF.
Många gör så iaf och det känns juste. |
||
Svara med citat |
2009-06-23, 23:54 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du menar att om kunden ångrar sig så betalar ni returfrakten? Jag förstår inte riktigt det resonemanget. Ingen fysisk butik betalar mina kostnader ifall jag väljer att åka tillbaka till butiken och lämna tillbaka produkten jag köpt några dagar tidigare.
Gäller det fel på en vara eller att varan inte uppfylt löften så är det givetvis ett helt annat läge. Då får man som butik förstås stå för hela kalaset. |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 00:18 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tänkte inte på ångerrätt. men det kan väl tillämpas på det vis jag tänkte.
Ni skickar till kund, om kund åberopar ångerrätt, reklamation eller annat skall Kund betala frakt tillbaka till er. Om Kund har rätt gällande reklamation eller har rätt gnm garanti till en utbytesprodukt betalar Ni frakt tillbaka till kund. |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 14:04 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-24, 18:27 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och det som är snyggast och ger mest goodwill är att stå för returfrakten också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-24, 20:14 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |