FAQ |
Kalender |
2010-08-26, 02:51 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Goddag
Jag har ett gäng mailadresser (över 400 000 st) svenska opt-in adresser som har gått med på att få reklamutskick via 3:e part. Vilka parter/företag skulle kunna vara intresserade av dessa adresser? Det är onekligen ett stort värde i adresserna i markandsföringssyfte. |
||
Svara med citat |
2010-08-26, 08:03 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I mina ögon är det skillnad på att få information via 3:de part och att du säljer adresserna till andra företag. Jag tror de flesta tycker det är ok om informationen kommer från dig men handlar om en 3:de parts produkter, ett plus är om det tydligt framgår att det är reklam.
Jämfört med om ett tidigare helt okänt företag börjar skicka reklam till en adress dom använt på din sida förmodligen skulle tolkas som oönskad reklam av många. Hur ska du hantera opt-out om du har sålt adresserna? Det borde ju räcka att opt-outa hos dig eftersom det är du som har ansvar för registret. |
|||
Svara med citat |
2010-08-26, 10:24 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bästa vore väl att du har kvar dem (pga det är ditt register) och erbjuder dig att skicka ut nyheter(läs reklam) från företag via det.
Det blir ju ännu bättre om du kan speca vad för någon ålder det är på mottagarna, då går det ju att trissa priserna. Vet du vad det är för ålder på dem? |
||
Svara med citat |
2010-08-26, 10:38 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Sånt här är reglerat i lag. Ska du skicka ut till privatpersoner/enskilda-firmor så är det olagligt att göra det om de inte aktivt accepterat utskicket. Sen blir det ju lite luddigt och svårtolkat om det de accepterat är "Du går med på att ta emot nyhetsbrev ifrån vilket företag som helst".
Du är även tvingad att ha en "Unsubscribe" länk till alla så att de enkelt kan avaktivera sig. |
||
Svara med citat |
2010-08-26, 15:10 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ålder samt kön finns på samtliga. Givetvis kan man erbjuda utskick för företag, men det blir för dyrt i längden. Det blir billigare för dom att köpa adresserna istället, och kan skicka till samtliga hur mycket dom vill (rimliga mängder).
Senast redigerad av addiction1 den 2010-08-26 klockan 15:15 |
||
Svara med citat |
2010-08-26, 15:22 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
bara jag som undrar hur du får tag i 400 tusen SVENSKA optins, med demografi-info utan att veta vad du ska göra av det? luktar illa för mig, men du får gärna berätta hur
|
||
Svara med citat |
2010-08-30, 11:33 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle nog se upp här. DU har fått opt- in addressen, då är det för den tjänsten du har, dvs inte säljas vidare.
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|