FAQ |
Kalender |
2008-11-09, 21:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle vilja ha lite kommentarer och feedback på min blogg: www.theblackjacker.se
|
||
Svara med citat |
2008-11-10, 00:09 | #2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vill du ha kritik på innehållet eller design? Designen är väl ett färdigt tema...
|
|||
Svara med citat |
2008-11-10, 11:54 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är det något man kommer tillbaka till och läser ett par gånger i veckan? |
||
Svara med citat |
2008-11-10, 13:50 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Orkade tyvärr inte läsa hela innehållet men designen är fräsch och simpel. Du kanske ska modifiera den lite så du får en egen touch på den(?)
|
|||
Svara med citat |
2008-11-10, 18:46 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kategorierna har både stora och små begynnelsebokstäver.
Sidans titel? "blogg, blogga, bloggen, netbook, wordpress, pryl, prylar, internet........blondinbella" Försök komma på någon beskrivande titel istället för att "stuffa" den full med keywords som ändå inte gör någon nytta. T.ex "theblackjacker.se - Om internet och teknik" |
|||
Svara med citat |
2008-11-11, 14:18 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Angående titeln låter det alltid som den är så viktig i SEO-sammanhang men nyckelord i titeln gör alltså ingen nytta? |
||
Svara med citat |
2008-11-11, 15:56 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Allt är inte SEO, tänk på besökarna som vill lägga till din blogg bland sina bokmärken. Bokmärket kommer då behöva skrivas om för att bli förståeligt, vilket irriterar besökaren. Det är också ganska vanligt att namnet på sidan/bloggen skrivs sist i titlen, vilket jag är emot eftersom det också gör det svårt för besökarna att överblicka sina bokmärken. Jag rekomenderar som sagt att du på startsidan har bloggens namn och en beskrivande text om bloggen, och att varje blogginlägg, "permalänk", har en unik titel som består av bloggens namn och rubriken på blogginlägget. Det är viktigt inom SEO att varje sida har en unik titel och META-description, men det tror jag är standard i alla publiceringsverktyg (Wordpress etc.) EDIT: Försök alltid se ditt projekt utifrån besökarnas perspektiv (inte sökmotorernas eller ditt eget). Ofta är det så att det som gynnar besökarna också gynnar dig SEO-mässigt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|