FAQ |
Kalender |
2013-02-06, 12:49 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag bytte nyligen namnservrar på en .se-domän registrerad hos Crystone. Nu har dessa uppdaterats hos alla .se-zonens huvudnamnservrar (eller vad nu de kallas på svenska) men inte hos exempelvis Googles ns eller Open DNS (ej heller målservrarna) trots att det snart gått 60 timmar. Vet någon vad det här kan bero på eller var/hos vem felet kan ligga? Så här segt har det aldrig någonsin tidigare varit med en .se-domän så jag börjar misstänka att något gått snett
Har redan varit i kontakt med Crystones chatt-support men de var inte mycket till hjälp och har ingen lust att skicka in ett meddelande genom ett svengelskt support-formulär där man måste ange sitt lösenord till kontrollpanelen. (Varför gör man så om jag får fråga? Inte varit med om det hos något annat webbhotell.) Vet ju dessutom inte riktigt var felet ligger.
2013-02-06, 13:36 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Knappa in domännamnet här så kan man hjälpa till att gräva lite.
//Anders |
||
Svara med citat |
2013-02-06, 14:17 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SpaceDump var behjälplig och konstaterade samma sak, dvs:
1. Slutnamnservrarna (servainet för övrigt, det nämnde jag inte) har inte någon data för domännamnet. Supporten där är redan kontaktad men har ännu inte fått något svar. 2. Varken OpenDNS eller Google svarar på domännamnet. Det borde de väl ändå göra oavsett vad som finns hos servainet? Borde det inte ha gått vidare från *.ns.se?
2013-02-06, 14:39 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ville inte sprida domänen här Det lutar åt att problemet ligger hos servainet så håller tummarna för att resten löser sig så snart de fått in zondatan hos sig. Varför den inte redan finns i deras namnservrar vetitusan.
2013-02-06, 15:33 | #5 | ||
|
|||
Banned
|
|||
Svara med citat |
2013-02-06, 15:41 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Edit: Det var mycket riktigt hos servainet som problemet låg. De hade något fel i sitt dns-script.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-06 klockan 18:10 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|