FAQ |
Kalender |
2009-10-13, 16:48 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
|
|||
Svara med citat |
2009-10-13, 17:28 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-10-13, 17:38 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Med tanke på att det var en ftp-site (omfattning okänd) och inte en helt öppen tracker tycker jag bara det är bra med den här domen, men sen får man se om den överklagas eller inte.
|
|||
Svara med citat |
2009-10-13, 18:32 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Verkar vara en logisk dom av Hovrätten, av det lilla jag kunde läsa i artikeln.
Skulel vara intressant att se hela domen, någon som orkar ringa hovrätten och skanna in till en PDF? |
||
Svara med citat |
2009-10-13, 18:44 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-10-13, 19:19 | #6 | |||
|
||||
|
Hörde en intervju med hovrättslagmannen Kristina Boutz och hon var glasklar: är det inte tillgängliggjort för allmänheten kan brott ej styrkas även om det är konstaterat att det finns upphovsrättsskyddat material på servern.
Sen får vi se var gränsen dras. Trackers med access via invites? Troligtvis i det området, vi lär få reda på det inom ett år misstänker jag. |
|||
Svara med citat |
2009-10-13, 20:06 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Självklar dom av hovrätten, tråkigt att tingsrätten inte gjorde rätt från början. Oavsett vad man tycker om ipred eller grundfrågan om "fildelare" så är den här domen rätt eftersom frågan om spridningen av inloggningsuppgifterna inte utrett. Ligger filer på en server som skyddas av användarnamn och lösenord som endast ett fåtal har tillgång till så kan man inte räkna det som tillgängliggörande. |
|||
Svara med citat |
2009-10-13, 23:22 | #8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-10-14, 00:34 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Intressant. Frågan är då om exempelvis en torrenttracker med 1) personlig inbjudan och 2) ett specialintresse typ "högupplösta dokumentärfilmer om andra världskriget" skulle räknas som ett slutet sällskap?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|