FAQ |
Kalender |
2011-07-14, 21:57 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej, har lovat att hjälpa en bekant lite med hans sida. Den är i dagsläget baserad på ren WP utan modifikationer. Det jag skulle behöva göra i dagsläget är att få skriva lite egen phpkod, inte som en post eller en page utan jag skulle vilja få skriva den direkt i en fil. Jag är inte direkt bevandrad i WP som ni märker, det jag funderar på är hur jag går tillväga.
Jag vill att sidan ska använda sig av samma tema, header, footer, menyer som övriga pages. Hur åstadkommer jag detta på bästa vis? Jag har googlat lite på ämnet men får mest träffar som beskriver hur jag gör för att få skriva php-kod i posts/pages. Tacksam för vägledning / tips Edit: Det löste sig, var simplare än jag trodde Senast redigerad av cyrre den 2011-07-14 klockan 22:53 |
|||
Svara med citat |
2011-07-14, 22:54 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter som att du vill göra en egen page typ. Skulle föreslå att du googlar på "Wordpage custom page tutorial"
|
||
Svara med citat |
2011-07-16, 23:31 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det nu löste sig så kan du väll skriva hur du löste det så att tråden inte bara ligger och skräpar.
|
||
Svara med citat |
2011-07-17, 00:20 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om detta är helt ute åt andra hållet, men du nämer egen php på sidor osv.
Jag la in egen php i widget delen i högerspalten, kan se exempel här, http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei kodgeneratorn i spalten är egen kod och jag använder pluginet "Executable PHP widget" och sedan "Widget Logic" för att enbart presentera kodgeneratorn på spec sida. |
|||
Svara med citat |
2011-07-17, 12:30 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det enda jag behövde göra var att skapa en phpfil i template-mappen med:
PHP-kod:
|
|||
Svara med citat |