FAQ |
Kalender |
2010-02-19, 17:35 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag är ute efter någon typ av Facebook-gruppsintegration på sidan likt denna: http://studentiboras.se/ Någon som har något bra tips? Finns säkert en hel del varianter så kom gärna med bra förslag! |
||
Svara med citat |
2010-02-19, 19:15 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det där ser ut som en sk Fanbox. Se http://www.facebook.com/facebook-widgets/index.php för mer info om Fanbox och andra widgets.
|
|||
Svara med citat |
2010-02-20, 13:37 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-02-20, 17:00 | #4 | |||
|
||||
|
Det här är det sätter de använde på sidan du länkade till. Förutom att använda widgets kan man ju koda direkt mot Facebook, tex hämta wall-posts och visa på sin egna sida lite snyggare. I det fallet är det bara kunskap och tid som sätter gränserna
|
|||
Svara med citat |
2010-02-20, 21:04 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ju även ha kommentarsystem via facebook. Alltså att man loggar in på sitt FB-konto istället för att behöva skapa ett konto på din hemsida för att kommentera artiklar etc. Antar att Facebook har detaljerad information om de funktioner de erbjuder.
|
||
Svara med citat |
2010-02-20, 23:29 | #6 | |||
|
||||
|
Bortsett från de enkla widgettjänsterna är Facebook inte så bra på att berätta vad man kan göra. Det Skatedragon nämner är Facebook Connect.
|
|||
Svara med citat |
2010-02-22, 11:29 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det finns redan en etablerad grupp som vore bra om den kan komma in. Går det att lösa tror ni? |
||
Svara med citat |
2010-02-22, 12:47 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan välja vad du vill ha med i boxen, med några enkla knapptryckningar därinne på facebook for developers-sidan.
|
||
Svara med citat |
2010-02-22, 12:58 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon bock för grupp ser jag dock inte. Men sen försökte jag registrera mot Connect-applikationen men det fungerar inte heller...suck! Får en felmeddelanderuta men inget meddelande i... Kanske något strul hos FB...hmmmm
|
||
Svara med citat |
2010-02-22, 15:46 | #10 | |||
|
||||
|
På rak arm tror jag inte det går att göra med grupper.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|