FAQ |
Kalender |
2004-05-08, 23:42 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
För bara någon vecka sedan köpte jag ett antal domäner för att fortsätta på min inriktning - musik. Sidan var planerad att innehålla en databas med artister och information om de. Till min förvåning såg jag idag en reklam på TV4 om att de skall ha en första omgång av Pop Idol. Nu är jag lite orolig att jag kan förlora mina domäner (popidol.se och .nu). Hur är reglerna om domänen egentligen är ett vanligt ord och samtidigt även är ett inarbetat namn utomlands? Finns det en chans att behålla det? Om jag skulle vilja dra lite nytta av programmet, ändrade mig om sidans innehåll och hade något forum om programmet. Strider det på något sätt mot allt och TV4 skulle kunna ta domänen ifrån mig? Uppskattar lite åsikter. |
||
Svara med citat |
2004-05-08, 23:57 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Dock ser jag att du reggat .se domänen för runt två veckor sedan (10 dagar), och .nu för 3 dagar sedan, så man skulle ju kunna tro att du inte är så förvånad som du låter innerts inne, jag hade tolkat det som att du köpt det för att dra nytta av deras projekt, sedan om det är nog för att bli av med domänen vet säkert nån annan här på WN, min gissning är att du blir av med den. Thomas
2004-05-09, 00:10 | #3 | ||
|
|||
|
Ja, det är sant att jag reggade .nu domänen först nu. Dock handlade det mest om kontot på enom. Man kunde bara ladda upp minst 100 dollar på kontot och jag reggade först då jag hade hittat en annan nu domän som jag kunde tänka mig ha.
Dock fick jag först veta av en kompis igår om programmet och såg reklamen först idag. Men visst kan det skapa frågor. Problemet är ju att oftast så kommer folk på namn och andra ideer oftast samtidigt. Detta medför problem. I detta fallet har jag egentligen inget intresse att ha något med programmet att göra. Tittar sällan på dockusåpor av denna karaktär. Tack för åsikterna Thomas. |
||
Svara med citat |
2004-05-09, 00:58 | #4 | ||
|
|||
|
Jag antar att det är dumt att börja designa en sida till den tjänsten jag tänkte ha!
Hur lång tid brukar det ta från och med att de ansöker om att frånta mig domänen tills de får den? Någon som har erfarenhet från detta? |
||
Svara med citat |
2004-05-09, 01:34 | #5 | ||
|
|||
|
om tv4.se är så brända att dom lanserar ett nytt program utan att regga domännamn först så känns det lite som att du åtminstonde skulle ha rätt så goda chanser att sälja domänen till dom för ett bra pris.
sen visst, att det ligger såpass nära inpå talar väl kanske inte till din fördel.. tror nog att du iaf inte skall behöva gå back på affären om du sköter dina kort rätt |
||
Svara med citat |
2004-05-09, 01:40 | #6 | ||
|
|||
|
ja, det är klart om man vill gå denna väg och sälja till de. Jag hade dock hoppats på att kunna ha min domän ifred och fortsätta med den sidan jag ville ha där. Dock vill jag helst inte kontakta TV4 om domänen. Man skall ju inte väcka en björn som sover ...... :lol:
|
||
Svara med citat |
2004-05-09, 02:24 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
TV4 brukar väl inte regga domäner till sina tvprogram, oftast säger dom bara att man går till tv4.se och sen klickar sig fram och i bästa fall /någotprogramnamn ?
|
||
Svara med citat |
2004-05-09, 02:31 | #8 | ||
|
|||
|
Ja, det skulle vara skönt om det blir så.....
|
||
Svara med citat |
2004-05-09, 21:53 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Bara skriva en bra ATF. Lycka till. |
||
Svara med citat |
2004-05-10, 01:09 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Min tvist (som jag för övrigt vann) var mot N or dn et S ecu r iti es som är ett rätt så stort bolag och dom började "hota" med advokater och vilka konsekvenser det skulle få för mig osv. I princip skulle de nog i en civil domstol kunna driva ett skadeståndsmål mot dig utöver ATF men det känns inte så troligt. Registrerade du domänen innan TV4 gick ut med namnet på såpan bör du vinna. Att det är ett generellt ord är dock ingen garanti för att du vinner domänen även om det gör det betydligt lättare. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|