FAQ |
Kalender |
2006-07-08, 01:57 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns det någon som har tid och lust som kan hjälpa mig?
Har puttat upp alla filer och ioncube enligt installationsmanualen i BINARY mode men jag får detta meddelande när jag ska köra installationen. The file /home/m/myreminders/myreminders/happyhit.com/www/install/setup_header.php has been encoded with the ionCube PHP Encoder and requires the free ionCube PHP Loader to be installed. Det står något om php.ini där man ska lägga till någon kodsnutt.. jag kan inte hitta php.ini.. Adressen till install är: www . happyhit . com / install Har någon möjlighet att hjälpa mig igenom detta? |
|||
Svara med citat |
2006-07-08, 02:36 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, ser att du kör hos Peter (Scorpion). Vet inte om Peter kör emd iconCube installerad. I vilketr fall som helst så behöver du ha ionCube installerad på servern. Eftersom du inte kan köra ditt script så är slutsatsen att det inte är installerat. Kontakta webbhotellet och fråga om att få det installerat. Borde inte vara några problem.
Vet annars att du borde kunna köra filen lokalt på något sätt i din mapp, men då skall den inte anropa eller kolla globalt. Har testat det på windows och det fungerar perfekt. Har inte testat det på en delad server dock. |
||
Svara med citat |
2006-07-30, 18:04 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu är det löst och allt funkar!
|
|||
Svara med citat |
Svara |