FAQ |
Kalender |
2013-05-14, 12:46 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
”Google är ett gift för e-handeln. I det korta perspektivet är kostnaden för att få nya kunder mycket lägre via Google än med tv-reklam men du bygger ingen varumärkeskännedom och det går inte att bygga någon långsiktig försäljning på det sättet”, säger Footways grundare Daniel Mühlbach till Di och fortsätter:"
http://www.di.se/artiklar/2013/5/14/...ogle-ett-gift/ |
||
Svara med citat |
2013-05-14, 12:58 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan ju bygga varumärke på Internet också, även via Google och dess tjänster såsom Adsense, Youtube med mera.
Tycker artikeln var lite väl innehållslös och kort, fast jag är dåligt insatt i att vara annonsör. |
||
Svara med citat |
2013-05-14, 13:17 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vad menar han? Kan ju vara alltifrån adwords till konkurrens med affiliates i organiska resultatet. Men DI.se är inte känt för att ha de mest innehållsrika artiklarna direkt |
|||
Svara med citat |
2013-05-14, 14:10 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon har en dålig sales funnel.
|
||
Svara med citat |
2013-05-14, 14:10 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan inte hålla med er om att artikeln är värdelös.. Visst, den var kort men tror inte han står och snackar i nattmössan direkt.
Jag har länge velat gjort TV-reklam, men har varken den budgeten eller något att göra TV-reklam för direkt så.. Om man vill bygga varumärke tror jag en kombination av olika annonser (google, facebook, tv-reklam, radioreklam osv) är ett väldigt bra recept. |
|||
Svara med citat |
2013-05-14, 14:12 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har man nyligen tagit in 48m så är det nog lätt att fokusera på det stora varumärkesbyggande kanalerna såsom TV.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-14, 15:15 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-05-14, 15:47 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Äh, han vill väll få billigare klick hos Adwords genom att skrämma bort konkurrenterna
|
||
Svara med citat |
2013-05-16, 18:29 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror att han har en poäng, men jag tror inte man kommer runt det. Jag har en känsla av att kundernas lojalitet har minskat och kommer minska generellt på grund av behovsstyrd shopping och sökning.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-16, 20:14 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skillnaden är ju mätbarneten. Sålänge man har positiv roi på adwords så går det knappast att förkasta till förmån för annan mindre mätbar metod.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|