FAQ |
Kalender |
2013-06-09, 13:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
"Bästa CMS" har väl diskuterats otaliga gånger, men är intresserad av synpunkter på följande:
Jag valde en gång Magento som CMS (utan att använda shop-funktioner) eftersom det då verkade vara det enda som kunde hantera multipla domäner och språk på schysst (SEO mm-mässigt) sätt. Nu är jag lite trött på att det är så tungt (rader kod-, bandbredds-, db- och minnesmässigt) och att det liksom jag t ex uppfattat Wordpress är lite omständligt att emellanåt varva egen PHP-kod för att t ex hämta upp priser mm ur egen databas. Det är också ett H-ete att uppgradera om än mycket potent. Egentligen skulle jag själv nog nästan trivas bäst med att gå tillbaka till statiska webbsidor direkt i html, men dels måste ibland andra göra ändringar, skriva sidor, och dels kan jag uppskatta att t ex menyer och mallar lättare autoskapas o att man t ex lättare anpassar till smartphones, liksom att sitemapgeneratorer, sök-funktioner mm finns att tillgå. Nu har jag liiiiite erfarenhet med Joomla, som jag tycker verkar svulstigt o ologiskt, och med Wordpress, som förvisso inte är så svårt, men som jag inte sett så logiskt upplagda meny-strukturer i, och konstigt att inte ens kunna lägga in javascriptkod eller PHP direkt i html i. Däremot känner jag inte riktigt till Drupal, ModX etc, och undrar om någon har synpunkter på om jag: 1) ska ägna tid åt att byta, eller bara kasta på mer serverkraft i Magento 2) vad jag i så fall bör titta på och varför!? |
||
Svara med citat |
2013-06-09, 16:13 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du själv ska utveckla i det är det viktigaste att du känner dig bekväm i verktyget. Sen spelar valet mindre roll.
|
|||
Svara med citat |
2013-06-09, 16:54 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
CMS Made Simple var relativt enkelt för många år sedan. Vet inte hur det är nu.
|
|||
Svara med citat |
2013-06-09, 23:50 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan är också om det tar 1 vecka att byta, eller 4 veckor?
|
||
Svara med citat |
2013-06-10, 00:03 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Drupal kan hantera flera domäner
|
|||
Svara med citat |
2013-06-10, 02:40 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Processwire klarar allt du behöver plus mycket mer. Forumet är aktivt och folk hjälper gärna till. Skalbart, snabbt och väldigt flexibelt.
http://processwire.com/ |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|