Medlem
|
|
Reg.datum: Jun 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2006
|
Länder och städer
Hej!
Jag skulle behöva en databas, xml dokument eller liknande över världens länder och städer. Vet någon vart jag skulle kunna få tag i det? För att klargöra lite tydligare så ska det användas till en sökmotorfunktion. Exempelvis flygresor.se använder sig av en sådan där man kan skriva in antingen ett land eller stad. Nu ska jag inte använda det till att söka flygresor utan något helt annat men jag vill ha samma funktionalitet, jag vill kunna söka vi antingen land eller stad på samma sätt och så kommer det upp förslag medan man skriver. För mig räcker det med att ha städerna, länderna i en databas eller liknande så kan jag koda själva sökfunktionen själv. Men att försöka lägga in alla städer och länder för hand verkar som en evighetsuppgift så jag antar att det finns bättre alternativ som ni säkert kan tipsa mig om. Ett krav är att städerna och länderna ska vara på svenska. Jag vill ser allra helst gratis alternativ men även betalalternativ kan vara intressanta om vi inte snackar allt för höga belopp.
|