FAQ |
Kalender |
2004-01-05, 04:58 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej ,
Jag undrar om det är någon som har ett bra tips på sida som säljer diskreta domännamn till ett bra pris, dvs som inte kan kollas upp i who is katalog ? Undrar också om det finns något likvärdigt när det gäller webhosting ? Tack för ett excellent forum ! Mvh Linkan |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 05:13 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Gällande dold WHOIS-information har Godaddy en förhållandevis billig sådan tjänst. Letar du bland de internationellt stora företagen hittar du säkert fler.
När det gäller webbhotell så har många av företagen policyn att endast lämna ut sådana uppgifter till myndigheterna. Läs sekretesspolicyn hos respektive webbhotell för att ta reda på om så är fallet.
2004-01-05, 06:38 | #3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
på hans server så får man ett ganska anonymt svar. såsom http://hostnoc.net/ /mvh Dennis Holm |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 18:04 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-05, 18:09 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alldeles riktigt Dennis. Jag menar att vara anonym alltså .
Går inte det att vara ? |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 18:26 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
För att prata klarspråk är detta vad jag behöver:
-> Diskret billigt Domän namn service (mot Who is osv.) -> Diskret billigt Webhosting (SSL) för kreditkortsbetalning, kanske off shore för att inte hamna i skottelden? Någon som känner till några intressanta adresser får gärna PM:a mig eller ge tips här (detta är ju trots ett forum) |
||
Svara med citat |
2004-01-05, 20:54 | #7 | ||
|
|||
Administratör
|
Den som har ansökt om IP-blocket står som ägare, vilket mycket sällan är du som webbhotellskund. Då jag förutsätter att din verksamhet inte kommer vara olaglig är det därmed inga problem att använda vilket webbhotell som helst, bara du kollar upp vilka de ger bort informationen till (normalt endast vissa nationella, och kanske internationella, myndigheter).
Svara |
|
|