FAQ |
Kalender |
2005-03-27, 17:52 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
Jag håller på att undersöka Postens tjänster för att leverera mina produkter. Jag anser att postpaket är för dyrt. Jag behöver kunna spåra kollit med kollinummer och kunden ska hämta ut paketet på sitt serviceställe med kollinummer eller Avi som kommit hem i brevlådan. Posten ska också ta ansvar för att inget händer med paketet. Vad finns det för alternativ för detta? Som jag såg förut i forumet kan jag skicka brev med Rek men om jag bara skickar A-post med postförskott, tar posten något ansvar att allt är helt när det kommer fram? Jag har en fråga om packsoftonline också.. Betalar man när man lämnar in paketet på sitt serviceställe eller kommer det en faktura på de kolli jag har skrivit ut från min dator? Tack! |
||
Svara med citat |
2005-03-27, 18:26 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rek. brev får du isåfall köra på... Med pacsoftonline får du allt på faktura, ett avtal med posten är ju dock obligatoriskt innan du får tillgång till PSO.
-Jonas |
||
Svara med citat |
2005-03-27, 18:44 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
A-post med Rek Menar du? Det är billigaste jag kan komma undan?
|
||
Svara med citat |
2005-03-28, 01:50 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-03-28, 13:11 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-03-28, 14:47 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Brevpostförskott kan du frankera hur du vill. Antingen med frimärken, frankeringsmaskin eller stämpla med "Porto Betalt" och då få en faktura på allt inlämnat vid samma tillfälle. Vid paketpostförskott så får du en faktura automatiskt på dom paket som lämnas in, dom skall alltså inte frankeras. Citat:
// Mats |
|||
Svara med citat |
2005-03-28, 22:51 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Observera att du åker på straffavgift om du lämnar in BREV för fakturering, om det är mindre än 300 kronor per inlämning eller nåt sånt.
|
||
Svara med citat |
2005-03-28, 23:24 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
500kr tror jag att det är
|
||
Svara med citat |
2005-03-28, 23:42 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Snarare 50:-
|
|||
Svara med citat |
2005-03-29, 01:17 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bägge har rätt.
Straffavgiften är 50 kronor, om man lämnar in brev för mindre än 300 eller 500 kronor. Dessutom måste du lämna in breven på ett Postcenter i en viss sorteringsföljd etc. Då är det bättre att lämna in dem kontant. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|