FAQ |
Kalender |
2009-01-18, 16:11 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter och skriver ett affärsförslag, vilken rubrik kommer dom flesta att nappa på när dom öppnar sin inkorg, som gör att dom verkligen klickar på detta email och läser det?
1. Bästa affärsförslaget Företagsnamnet någonsin fått? 2. Enkel och snabb investering med garanterad avkastning på 600.000 kr 3. Ett affärsförslag för Företagsnamnet som gör att ni GARANTERAT tjänar 600.000 Kronor. 4. Bästa affärsförslaget du någonsin fått? Företagsnamnet kommer vara garanterad 600.000 Kronor. 5. Har du 60 sekunder? Bra! Då ska jag berätta hur Företagsnamnet kommer att tjäna 600.000 Kronor på EN enda affär. 6. Det tar bara 60 sekunder att läsa detta affärsförslag, sen kommer Företagsnamnet få en garanterad avkastning på 600.000 Kronor. 7. Jag vill göra affärer med Företagsnamnet, du kommer att tjäna 600.000 Kronor. Läs nu! 8. Jag vill göra affärer med Företagsnamnet, du kommer att tjäna 600.000 Kronor. Hur går vi vidare? 9. Jag vill inleda ett samarbete med Företagsnamnet. Hur går vi vidare? |
||
Svara med citat |
2009-01-18, 16:15 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dessa skulle alla gå i min spamburk, hade du däremot inlett med ett enkelt "Hej" eller "Hej, företag" eller "Hej, namn" så hade jag nog läst igenom det...
|
|||
Svara med citat |
2009-01-18, 16:22 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du nämner beloppet så riskerar du att ditt utskick upplevs som något i stil med ett "Nigeriabrev". Vem har du tänkt skicka detta förslag till? Du måste ha en lista där varje mottagare aktivt har godkänt att få utskick från dig, annars är det spam och faktiskt olagligt. Om det är ett e-postutskick du menar. Pappersbrev får du ju skicka. Men låt beloppet komma lite längre ner i texten, annars kan det hela verka vara "för bra"!
|
||
Svara med citat |
2009-01-18, 18:23 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
9) kändes mest seriöst. Men det känns spam över alla andra förslag. Bara "förfrågan om samarbete" kommer du nog långt med.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-01-18, 19:32 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med, 9:an kändes bäst, men inte bra. Själv är nog risken stor att jag spammärker allihopa. "Förfrågan om samarbete" eller liknande känns bäst
|
||
Svara med citat |
2009-01-18, 20:10 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Alla alternativ där ni garanterar 600000 kr skulle jag ta bort direkt. Tycker som jonny och Onkelborg att "Förfrågan om samarbete" är bäst.
|
|||
Svara med citat |
2009-01-19, 01:37 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Allting där du tilltalar företaget i tredje person går bort direkt eftersom det direkt känns som ett massutskick. Försök skriva ett personligt brev, riktat till mottagaren. Om det är ett massutskick kan det förstås vara svårt men ändå inte omöjligt.
Det här hade nog gått hem bäst hos mig: Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-19, 09:17 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med de som redan sagt sitt. Det är inget personligt alls i dina ämnesrader och det är otroligt viktigt. Alla är så trötta på dessa mail.
9:an är ändå bäst... |
||
Svara med citat |
2009-01-19, 10:31 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med övriga kommentarer här i tråden, 1-8 är garanterat spam, 9:an kanske...
Men jag skulle föreslå att du skiter i att göra ett massutskick över huvud taget, de flesta hatar spam, jag vet faktiskt ingen som gillar opersonliga email. Vill du ha ett seriöst samarbete så måste det vara personligt utformat och riktat till en enstaka person. Du måste också visa i mailet att du gjort din hemläxa och åtminstonde läst igenom deras webbplats och tagit reda på hur stort företaget är och hur deras basuppgifter enligt http://www.allabolag.se. Har du inte orkat bemöda dig med det så har knappast mottagaren tid att spendera på att läsa ditt mail. Tänk så här, mottagaren kan ägna maximalt 20% av den tid du ägnat åt det enskilda mailet (det tar kanske 5 gånger så lång tid att skriva ett email som det tar att läsa det), då ser du hur viktigt det är att lägga ned tid på varje mottagare. |
||
Svara med citat |
2009-01-21, 01:40 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanon, tack för svaren, hade ganska mycket på känn att dom flesta skulle svara att 1-8 lät för bra för att vara sant.
Ska fundera ut några andra rubriker. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|