FAQ |
Kalender |
2004-09-08, 13:37 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill ha kommentarer, tips på förbättringar... allt.. och var hårda.. tanken är att det ska tjänas pengar på sidan och man tjänar mindre om sidan är "dålig"
Den som är där nu är upplagd i brist på annat Och försök tänk som 13-17 åringar url myhost.se/melin [edit] kom på den där URL regeln.... [edit] |
||
Svara med citat |
2004-09-08, 13:59 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
+
* Snygg. Tilltalar säkert den tilltänkta målgruppen. * Bra kvalité på alla bilder. Fina kontraster. * Snygg och enkel lösning med en js-alert då man klickar för att beställa. - * Gillar inte att menyn inte består av riktiga länkar. Dåligt ur SEO-synpunkt och det ger dessutom ett väldigt "skört" intryck. * { overflow: scroll; } som jag antar att ni använder på innehållet är väldigt irriterande då man inte kan scrolla denna med hjälp av mushjulet eller quickscrollen. * Det går fruktansvärt segt att ladda. Tillfälligt trassel eller dålig uppbyggnad? * Efterlyser ett sätt att snabbt komma tillbaks till förstasidan. EDIT: Stavningskontroll :P |
|||
Svara med citat |
2004-09-08, 16:52 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fel pris är utsatt
Pris: 10kr (+ev. sms-taxa) är rekommenderad text att använda. Och självklart är priset inkl. moms. Jag saknar nån högtalare eller dylikt för att vanliga människor ska förstå att det går att provlyssna. Kolla in upplägget på dinmobil.se vi kört med tidigare, vi har haft grymt bra conversion ratio på den när vi körde seriöst med underhållning.. utförlig information är a och o, tänk på att det finns folk som inte hajjar "internet" Färgval osv är bra, typiskt ungdomstema. Varför är där en cursor:hand över beställningskoden när man inte kan klicka på den (under ikoner osv)? Personligen tycker jag mycket "logik" saknas... utförlig information & lättare menyer? Målgruppen är främst 12-16 år för tjänster som dessa.. tänk på att vanligt folk tänker annorlunda än vi som är i branschen..
2004-09-08, 21:37 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker att bilden på hörlurarna (eller vad det är) bakom "Ringsignaler" och "topplistan" stör. Dessutom så ser man knappt vad det är. I övirgt så gillar jag designen. Uppfriskande att se en design som inte påminner (mig) om någon annan sida.
Bra jobbat! |
||
Svara med citat |
2004-11-26, 07:45 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror att sidan tilltalar den tänkta målgruppen bra, "fina" färger och en ganska "häftig" design.
Dock så skulle jag vilja se huvudmenyn (färgbilder, ringsignaler osv) mer skilt från menyerna som kommer upp då man t.ex. väljer ringsignaler. Om man antingen flyttade huvudmenyn till något annat ställe, eller försökte markera med t.ex. textstorlek vad som är huvudkategorierna osv. Visst funkar det bra som det gör nu, men mitt förslag tror jag skulle förbättra sidan lite helt enkelt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|