FAQ |
Kalender |
2004-11-16, 09:33 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet att en liknande tråd tagit upp detta ämne innan, men rekommendationerna där till gratisskripten är inte det jag söker. Jag söker en komplett community som har så många funktioner som Lunarstorm som möjligt. Jag har planer på att lansera detta utanför Sverige, först helt gratis men på sikt hoppas jag att kunna locka medlemmar till att betala för plus-tjänster. Jag kan tänka mig betala en slant för en komplett community som nämns ovan, men inga fantasisummor. Finns det gratisalternativ som håller måttet och som jag får använda i kommersiella syften så småningom, så varför inte.
Tips och förslag tas gärna emot. Kan ni tänka er att själva utveckla en sån tjänst åt mig så kan det också vara ett alternativ, men helst vill man inte uppfinna hjulet på nytt. Maila mig på [email protected] |
||
Svara med citat |
2004-11-16, 09:50 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-11-16, 10:20 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
En site liknande Lunarstorm får du inte under miljonen iaf.
|
||
Svara med citat |
2004-11-16, 11:26 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-11-16, 11:31 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-11-16, 13:15 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hej Elie och välkommen till WN!
Komplettera gärna med vilket scriptspråk du vill ha det i. Så många som kör mindre svenska communities utan någon direkt vinst borde väl nån vara villig att sälja för några tusingar, alternativt kolla kommersiella alternativ på hotscripts.com och dylikt.
2004-11-16, 13:46 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tror att din vision om Lunarstorm-kopian är overkill. Följ Tobbes tips att höra med ägarna till mindre communities. Det finns som sagt en hel del. |
|||
Svara med citat |
2004-11-16, 14:06 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eftersom jag är mer bevandrad i ASP så är det att föredra, men PHP går bra också. |
||
Svara med citat |
2004-11-16, 14:26 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror gratis/färdiga script är att föredra och bygga därifrån.
Från scratch så skulle jag tycka mellan 200-300kkr är någon form av minimipris för funktionalitet. Fast då vet jag ju förståss inte exakt vad Lunar har för funktionalitet egentligen... <_< |
||
Svara med citat |
2004-11-16, 14:28 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
En sida som Lunarstorm behöver ju inte alls kosta så mycket, den behöver inte heller vara krävande. Tekniken bakom den är inte heller omöjlig eller överdrivet avancerad. Det som gör att just Lunarstorm kostar är den ENORMA trafiken och därför också personalen bakom. Det inarbetade varumärket sätter stor vikt vid prissättningen. En kopia av lunarstorm som har 5 besökare om dagen med exakt samma funktioner behöver inte kosta många kronor alls.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|