FAQ |
Kalender |
2009-11-27, 13:14 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
En site, www.aalborg-industries.com, har under flera år haft ca 500 inlänkar sammanlagt. Den senaste tiden har de fått 3milj inlänkar ifrån Bing men när man söker på några relevanta sökord så har sitens placering inte förbättrats. Inte ens på Bing kommer de först. Hur viktiga är egentligen inlänkar?
|
||
Svara med citat |
2009-11-27, 13:26 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Mycket viktigt.
Men inte från Bing. P.S. På din hemsida "Saker som jag är missnöjd med" kan du ju lägga till "Hemsidor som ändrar om storleken på webbläsar-fönster automatiskt. Det är jävligt irriterande." Senast redigerad av Wojt den 2009-11-27 klockan 13:29 |
||
Svara med citat |
2009-11-27, 15:17 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2009-11-27, 17:56 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kollade med
http://www.seocentro.com/tools/searc...opularity.html |
||
Svara med citat |
2009-11-27, 18:07 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den sidan handlar om vad JAG är missnöjd med inte vad DU är missnöjd med.
|
||
Svara med citat |
2009-11-28, 16:25 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Inlänkar är viktiga (på Google iaf) men de ska ha sökord/-fras i länktexten annars påverkar de inte sökresultatet så mycket på enskilda sökord. |
|||
Svara med citat |
2009-11-28, 23:58 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det går att ranka skapligt bra i alla fall, utan sjukt många inlänkar. Men om du snöat in på det, vilket 100% av alla "inlänk-ambassadörer" i detta så väl som i andra forum har gjort, då är du fast.
Har du under fyra veckor genererat 10 strategiska länkar i veckan då är det bara att fortsätta. Var så god. Då kan det vara lämpligt med länktext som postaren ovan skriver. |
||
Svara med citat |
2009-12-04, 09:48 | #8 | |||
|
||||
VIP
|
Länkar är viktigt, helt klart. Jag brukar väldigt generellt säga att det har 50-60 % vikt i ett projekt för att lyckas. Givetvis kan det variera mellan olika projekt och sektorer. Bland övriga som är viktiga delar märks hur bra innehåll du har och hur du strukturerat innehållet.
|
|||
Svara med citat |
2009-12-05, 21:48 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt .nets nyaste upplaga av deras tidning diskuterade dom b la att det var upp till 70% av hela sökmotoroptimeringen. Men ingen kan ju egentligen säga exakt då det bara är Google som vet det.
|
||
Svara med citat |
2009-12-06, 09:37 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
70% ??? Ha!!!!
Det var det roligaste jag läst på länge!!! Men samtidigt tycker jag det är inspirerande att läsa sånt, för har man några sajter, vilket många har, måste man avsätta en stor del av sitt liv till att blogga, skriva texter, skapa länkar... Men för all del, det är ett fritt land. Man får tro vad man vill. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|