Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Skicka nyhetsbrev till kunder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-02, 21:44 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag tänkte börja skicka ut nyhetsbrev (en gång i månaden) till mina medlemmar som har accepterat att ta emot e-post med reklam och nyheter. Av alla kunder kanske 10 % blir medlemmar. Av dessa är det ungefär 75 % som har valt att acceptera nyhetsbrevet. Det rör sig alltså inte om några större kvantiteter.

Jag skulle ändå behöva lite råd om hur man bör gå tillväga. Jag vågar inte skicka ut brevet via min egen server, eftersom jag är livrädd för att någon trotsallt ska markera breven som skräppost. Jag skickar alla orderbekräftelser via min server, så det skulle vara katastrof om mailen började fastan i spamfilter.

Finns det någon tjänst man kan använda för nyhetsutskick så att man slipper skicka från egen server? Det är som sagt inte frågan om så många mail och utskicken kommer endast att ske en gång i månaden. Det får med andra ord inte bli för dyrt, eftersom jag då kommer att gå back på min anspråkslösa reklam.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-02, 21:49 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Gör du det på ett seriöst sätt bör det inte vara något problem att använda samma mailsever som vanligt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-03, 09:48 #3
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Du kan anvanda samma server som vanligt
sa lange du inte borjar att skicka spam
se till att ALLTID ha med en avregistrera lank
om detta kanns for mycket for dig kan du alltid hyra tjamseten hos nagon leverantor
finns flertalet dar ute
eller hyr ett konto hos nagon och lagg upp phpmailinglist

Lycka till
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-03, 10:59 #4
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Varför skickar du inte ut det hemmifrån för? altå med typ Bredbandsbolsget/telia/Comhem/UPC/mm egna mailserver
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-03, 11:35 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Självklart kommer det att finnas en länk där man kan avregistrera sig. Men använder ni den typen av länkar? Jag gör det inte, eftersom det för det mesta bara bekräftar för en spammare att din e-postadress är aktiv. Vill jag inte fortsätta ta emot ett brev så spärrar jag det. Enkelt och riskfritt för mig. Jag insåg först igår vilken skada det kan göra för företaget som skickar mailet. Nu vet inte jag vad som krävs för att få sin server ip helt svartlistad i t ex hotmail. Eftersom jag inte kommer att skicka så många brev och de som får dem faktiskt aktivt har efterfrågat dem så kommer det nog inte bli så många som spärrar brevet. Men risken finns alltid. Det kommer trots allt att vara nyheter med reklam jag skickar ut. Faktum är att jag även ger mina medlemmar som vill ta emot nyhetsbrev en liten rabatt i shoppen. Så det är mycket möjligt att de inte alls är intresserade av något nyhetsbrev, utan bara den lilla rabatten.

Jag får leta och se vad jag hittar för mail-tjänster på nätet. Tänkte att någon här kanske kunde namnge någon som är prisvärd även vid mindre kvantiteter? Att som Jocke skriver skicka det hemifrån skulle annars kunna vara ett alternativ...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-03, 14:27 #6
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Vilka kvantiteter har du att skicka
glom inte att vissa isper sparar en vid for manga klagomal

om du ska gora sjalv sa ar phplist alldeles utmarkt

det du kan anvanda med manga tjanster ar typ
[%link.unsub_url%]
for avregistrering

edit: beroende pa sprak...
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-06, 15:43 #7
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Gustav@Aug 2 2006, 21:44
Jag tänkte börja skicka ut nyhetsbrev (en gång i månaden) till mina medlemmar som har accepterat att ta emot e-post med reklam och nyheter. Av alla kunder kanske 10 % blir medlemmar. Av dessa är det ungefär 75 % som har valt att acceptera nyhetsbrevet. Det rör sig alltså inte om några större kvantiteter.

Jag skulle ändå behöva lite råd om hur man bör gå tillväga. Jag vågar inte skicka ut brevet via min egen server, eftersom jag är livrädd för att någon trotsallt ska markera breven som skräppost. Jag skickar alla orderbekräftelser via min server, så det skulle vara katastrof om mailen började fastan i spamfilter.

Finns det någon tjänst man kan använda för nyhetsutskick så att man slipper skicka från egen server? Det är som sagt inte frågan om så många mail och utskicken kommer endast att ske en gång i månaden. Det får med andra ord inte bli för dyrt, eftersom jag då kommer att gå back på min anspråkslösa reklam.
Bara du följer lagen, att dina adresser kommer från opt-in förfarande. Och du ger mottagaren chansen att hoppa av. Spam är ett allvarligt brott, kan fängelse eller böter.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-07, 10:26 #8
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Citat:
Originally posted by perla@Nov 6 2007, 16:35
Ett verktyg för att skicka ut nyhetsbrev som jag testat heter ..... och du hittar det på www......
Jo det är inte så konstigt att du testat det - det är du som utvecklat programmet (eller står för support åtminstone)!

Egenreklam är INTE tillåtet!
Läs reglerna!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-25, 12:22 #9
swesam swesam är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 1
swesam swesam är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 1
Det är extremt viktigt att du har Opt-in, Opt-Out osv...
Följer du CAN-SPAM Act http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/...s/canspam.shtm är du på säkra sidan även fast du bara mailar till Sverige.

Sen får du se till att du håller informationen i nyhetsbrevet relevant för dina mottagare, det minskar ju risken att de spärrar meddelandet.

Generellt så brukar man skicka sina reklammail från en server och sina affärsmail (inloggningsuppgifter, orderbekräftelse osv) från en annan.
swesam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017