FAQ |
Kalender |
2007-06-15, 10:28 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blev precis uppringd av ett företag som heter Förhandlarna.
Dom ville sälja en tjänst där dom avregistrerade mig så att jag inte får fler telefonförsäljare på halsen. Att dom orkar h34r: |
||
Svara med citat |
2007-06-15, 12:30 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var väl inte "nix"?
|
|||
Svara med citat |
2007-06-15, 17:51 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dom ringde mitt företag
|
||
Svara med citat |
2007-06-15, 19:15 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick ett samtal ifrån dom med... Deras affärsidé är den värsta jag hört. Alltså, vem köper deras "spärrade telefonnummer - Företag" -lista överhuvudtaget? Värdelöst.
Och nej, det var inte Nix. |
||
Svara med citat |
2007-06-15, 23:12 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En skojare till? Kors... Trodde inte det fanns fler... Hehehe...
2007-06-19, 00:23 | #6 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej!
Verkar inte som att Ni riktigt förstår vad Förhandlarna gör... Förhandlarna säljer inte några listor med "Spärrade telefonnummer" utan hjälper företag med att avregistrera sig från de registerägare som säljer företagsuppgifter till bl.a. telefonsäljare. Detta är alltså inte något påhitt från Förhandlarnas sida, utan det här är något som branschen själv upplyser om att man kan göra. Se längst ned på www.nix.nu där man beskriver att man som företag kan begära "Reklamspärr" hos de företag som säljer företagsuppgifter. Att begära "reklamspärr" är alltså tillgängligt för alla företag, det enda som Förhandlarna gör är alltså att hjälpa företagare med denna process. Känns tråkigt att man påstår att ett företag är oseriöst utan att känna till hur de jobbar. |
||
Svara med citat |
2007-06-19, 00:37 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tigerlantz: Att de upplevs oseriösa kan väl bero på att de ringer som telefonförsäljare och vill sälja en tjänst som gör att man ska slippa telefonförsäljare.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|