FAQ |
Kalender |
2006-10-25, 16:29 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dra inga slutsatser från rubriken nu . Jag är ingen spammare. Jag skickar aldrig ut nyhetsbrev eller reklam. Det jag däremot skickar är automatiska mail som bekräftar kundens beställning i min webbutik.
Problemet jag har är att de här mailet verkar fastna i skräppostfilter. Framför allt hotmail verkar ställa till problem. Lite märkligt eftersom hotmail har ett filter som i vanliga fall verkar släppa igenom lite vadsomhelst. Finns det något man kan göra åt det här? Eller är det bara något som man får leva med? När jag skickar ”vanliga” mail från samma e-post adress och server så kommer de alltid fram… |
|||
Svara med citat |
2006-10-25, 17:21 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kolla vad hotmail sager i server header
se om du har nagra spam fraser trodligtvis sa ar det som du har formullerat texten spm staller till besvar testa om du kan sanda ett "vanlig" mail via samma system och se om det fastna och har du fortfarande bekymmer kan du pm mig |
||
Svara med citat |
2006-10-25, 21:10 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det märkliga är att jag aldrig får några mail som fastnar när jag själv provar. Jag registerade nyligen ett hotmailkonto och provar att beställa i min egen shop. Jag får då alla mail som jag ska. Någon som vet om hotmail har ett filter som tränas? Då kan det vara förklaringen till att jag inte kan återskappa problemet i ett eget test.
Sen fick jag det här nyligen: Re: =?ISO-8859-1?Q?[Spam? Score 6,76] Re: <---- (här stod sedan den ursprungliga texten) Det var en kund som svarade på ett automatiskt mail från min server. Den där raden stod då i meddelandefältet till svaret som kunden skickade. Min gissning är att kunden har ett epostfilter som skapade den där raden. Någon som vet vad det är för program som gör så och om 6,76 är en dålig siffra? |
|||
Svara med citat |
2006-10-25, 22:08 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Beror på antispamprogram,
En del använder posetiva tal för spam, och negativa tal för ham. (där 6.76 är spam, rätt högt sådant. Kanske kastar mail helt vid 10 poäng, formulerar om mailet för att lägga till text i mailet vid 7 poäng och markerar ämne vid 4 poäng. En del har en skala där 0-100 är sannolikhet i form av procent. Jag gissar på det övre räknesättet. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|