FAQ |
Kalender |
2012-10-09, 18:08 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Googlade "pissup"
Första träffen på google visar ungefär: ______________________ Svensexa Utomlands - Pissup Resor www.pissup.se/ ***** Rankning: 93% - 563 recensioner En svensexa är ett tillfälle då män får vara män, och en för sista gången i hans liv. Se till att fira hans sista dagar på det ultimata sättet. Boka en resa med oss och ... ______________________ Det jag undrar är var i h-e man finnar alla dessa goda recensioner som Google säger att de har? Vill ärligt läsa dem, men jag finner dem inte? Tripadvisor? Jag har inte en aning! Sidan i sig känns inte 100% rumsren, kan det vara något mygel? O för att knyta ihop det till SEO, ger goda recensioner bättre serpresultat? |
||
Svara med citat |
2012-10-09, 18:19 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gör en sida där folk lämnar klagomål respektive beröm. Koppla klagomålen till ett formulär som du mailar till dig själv, koppla berömmet till Google.
|
||
Svara med citat |
2012-10-09, 19:06 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Troligen är sidans recensioner påhittade då de inte visar dom, dinns en sida som listar 10st men där är inget betygsatt.
Du kan anmäla sidor med falsk data här:http://support.google.com/webmasters..._snippets_spam |
||
Svara med citat |
2012-10-09, 19:10 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du menar att det är så lätt att mygla till sig ett så vackert skyltfönster hos google? I det här fallet är det ju tom omöjligt att hitta berömmet? Var finns det? Kan man göra världens hemligaste formulärsida där man själv öser beröm och sedan kopplar till google? |
||
Svara med citat |
2012-10-09, 19:44 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Installera GD star rating och voila, super stjärnor på google en vecka senare, gå in i databasen för GDstarrating och ge dig själv ett par tusen stjärnor.
metoden ovan skulle jag inte göra själv, google kommer på det efter ett tag och allt tas bort bara. Det går att göra men gör inte det. |
|||
Svara med citat |
2012-10-10, 11:51 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tycker 563 "topprecensioner" kontra 135 likes på Facebook ger en liten hint. Driver man en "seriös" firma tror jag att ärlighet vinner i längden. Vill man göra lite snabba pengar, funkar väl manipulation i vissa fall.
2012-10-12, 13:13 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är fejkade recensioner alltihop. Se tex:
http://www.trustpilot.co.uk/review/www.pissup.com Massor av femmor av användare som bara skrivit en review någonsin. Citat:
|
|||
Svara med citat |
2012-10-12, 13:47 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Personligen skulle jag tveka inför att handla från företag som fejkar med recensioner och popularitetssiffror (som Facebook-likes) etc. Det är ju oftast enkelt att genomskåda om man är "lite insatt".
Svara |
|
|