FAQ |
Kalender |
2011-08-06, 17:58 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har ett stort problem med en sajt som delvis går ner helt vissa tider på dygnet trots att trafiken är densamma. Ibland laddas sidan grymt snabbt men ibland kan det ta 10-15 sekunder. Har ca 5.000 besökare i timmen men det ska inte vara några problem då jag använder mig av City Clouds molntjänst och vi har gott med utrymme kvar. Mer info vad vi använder för programvaror mm finns längre fram i tråden. Tacksam för all hjälp eller tips jag kan få. Mvh Johnny Senast redigerad av Golfer den 2011-08-07 klockan 18:50 |
||
Svara med citat |
2011-08-06, 20:48 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad kör du för programvaror och hur ser en top, free -m samt vmstat ut?
|
|||
Svara med citat |
2011-08-07, 02:57 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det låter som att minnet tar slut, minnesläcka i någon applikation kanske? |
|||
Svara med citat |
2011-08-07, 14:01 | #4 | |||
|
||||
|
Citat:
Bara för att vps:en ligger på City Cloud så innebär inte detta att vps.en har obegränsat med resurser, dock kan ju köpa till mer resurser om du behöver, vilket jag misstänker kan vara fallet, men ge gärna mer info som sagt. Senast redigerad av Danielos den 2011-08-07 klockan 14:14 |
|||
Svara med citat |
2011-08-07, 14:03 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Tack för tipset. Kan en moderator flytta denna tråd till "Serversidans teknologier" istället så vore jag tacksam. Mvh Johnny |
||
Svara med citat |
2011-08-07, 14:07 | #6 | |||
|
||||
|
Golfer, även om tråden bör flyttas förstår jag inte varför du inte ger efterfrågad info, det är upp till dig naturligtvis, men du måste förstå att varken jag eller någon annan kan trolla eller tipsa ur luften.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-07, 14:15 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Det kommer inom kort, kolla pm. Mvh Johnny |
||
Svara med citat |
2011-08-07, 14:19 | #8 | |||
|
||||
|
Jag måste nog avstå att hjälpa till via pm, den info som behövs kommer inte avslöja vilken site det gäller, det är många på wn inkl. mig som skulle kunna hjälpa dig, om du postar lite info kan jag och andra diskutera vad det kan var för fel, och om du pm:ar endast mig blir ju detta rätt svårt, inte sant? WN är ju trots allt ett forum.
Du kan naturligvis anlita någon att hjälpa dig för en slant, via telefon, pm email osv, med det är en annan sak och det är upp till dig. Senast redigerad av Danielos den 2011-08-07 klockan 14:23 |
|||
Svara med citat |
2011-08-07, 14:29 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kommer mer info i tråden menade jag
|
||
Svara med citat |
2011-08-07, 17:58 | #10 | ||
|
|||
Administratör
|
Flyttade tråden men vad danielos säger är väldigt sant. Din fråga hittils är ungefär som "varför tjänar jag inte mer pengar?" utan att specifiera någonting om affärsidé, verksamhet, ekonomi etc. Så fyll på snarast om du faktiskt vill ha hjälp via denna kanal.
Svara |
|
|