FAQ |
Kalender |
2010-10-02, 23:50 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Låt oss säga att jag har följande väldigt simpla formulär: PHP-kod:
Jag har även en checkbox för extra information och en textruta där man kan fylla i sin extra information. Nu vill jag endast visa denna textruta när användaren har kryssat i checkboxen för extra information. Är det då verkligen nödvändigt att att lägga textrutan för extra information i en separat div som man sedan tooglar fram via jquery eller finns det något bättre sätt man ska lösa detta på? Är nämligen ny med jQuery och tyckte att det kändes lite onödigt att behöva skapa en ny div för detta men det kanske man är tvingad att göra? Hjälp mig annars med hur man kan lösa det på något annat sätt. Med annat sätt menar jag naturligtvis simplare sätt. |
||
Svara med citat |
2010-10-03, 14:39 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För att jquery ska hitta den text som du vill ska framträda måste den ha något att leta efter, till exempel ett id, eller en class.
|
||
Svara med citat |
2010-10-04, 12:33 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kod:
onclick="this.nextSibling.style.display='block'" Och naturligtvis bör du inte stoppa in onödiga div-element. |
|||
Svara med citat |
2010-10-05, 22:06 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Min textbox döljs även bara men tar ändå upp samma plats, fult med ett stort vitt mellanrum mellan checkboxen och spara knappen. PHP-kod:
PHP-kod:
|
||
Svara med citat |
2010-10-06, 15:05 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Mitt inlägg var bara en fingervisning om hur man skulle kunna börja. Vill du ha hjälp med liknande problem så rekommenderar jag dig att lära dig JavaScript och css. Utan det kommer du inte mycket längre. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|