FAQ |
Kalender |
2006-06-27, 16:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska annonsera med google adwords och tänkte höra vad som är det effektivare sättet att annonsera på. Hur gör ni när ni annonserar? Använder ni er främst av sökord eller exakta sökfraser?
Man får ju flera annonsvisningar när man använder sig av främst sökord men förmodligen så träffar man sin målgrupp bättre med exakta sökfraser. |
||
Svara med citat |
2006-06-27, 16:54 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Oftast billigare med exakta sökfraser då mindre sidor konkurrerar om dem jämfört med enstaka ord. Brukar aväga hur mycket jag är beredd att betala jämfört per klick jämfört med hur snabbt och mycket trafik jag vill ha.
Bråttom och har bra budget? Använd enstaka ord... Gott om tid och liten budget? Använd längre sökfraser... |
||
Svara med citat |
2006-06-27, 20:11 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En kombination är givetvis effektivast.
Svårast med Adwords är att betala lagom mycket.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-06-27, 20:46 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, sitter och funderar på hur många sökord och fraser man ska ta. Har runt 50 stycken nu, hade tänkt att skriva en annons för varje sökord sen också.
Är det vettigt med 50 sökord och fraser eller bör jag dubbla upp till 100 tro? |
||
Svara med citat |
2006-06-27, 20:57 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fler ord/fraser kan givetvis ge mer besökare och/eller mer "rätta" besökare till en billigare peng men det är en avägning du nog får göra mot den branch du håller på med.
Börja med många och se vad som fungerar. |
||
Svara med citat |
2006-12-25, 19:17 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ungefär så här: Rubrik Hitta $sökord på min webbplats. Köp nu! Eller måsta jag skapa dessa annonser manuellt? |
||
Svara med citat |
2006-12-26, 13:35 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan göra som till exempel tradera gör. De finns med på massor av sökord med samma annons där bara titeln och sökordet ändras. Det gör du enkelt genom att använda Keyword funktioner som skapar dynamiska titalt och innehåll i annonser.
Ange till exempel {Keyword:xxxxxxx} så dyker sökordet upp istället för detta. Det sökord du anger istället för xxxxxx är det ord som ska visas om sökordet som någon söker på är längre än 25 tecken. Det finns ytterliagre varianter på detta beroende på hur du vill ha stora bokstäver etc i annonserna. Nackdelen med detta är om du använder samma annonsgrupp för alla sökord då det blir svårare att få lägre priser eftersom CTR räknas på alla sökord. Men du kan ju skapa flera annonsgrupper fast använda samma annons. |
||
Svara med citat |
2006-12-26, 19:17 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ska prova med detta.
jaffa, tack så mycket för ditt svar!! |
||
Svara med citat |
2006-12-26, 20:47 | #9 | ||