FAQ |
Kalender |
2010-11-23, 16:38 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
SponsorCar är en relativt nyuppstartad gratis sida där medlemmarna tjänar pengar genom att göra reklam på sina bilar, shoppa på nätet och får betalt, samt tipsar nya medlemmar till sidan.
Varje dag har alla som loggar in på sitt konto chansen att vinna 100kr. Dessutom har vi en tävling där de kan vinna 1000kr varje månad. När medlemmarna kör med en reklamdekal på bilen, får de betalt på olika sätt; de får kontanter, upp emot 1000kr/mån, friiljetter och presentkort samt möjlighet att själva testa annonsörens produkter. Jag erbjuder alla en fast ersättning/ny medlem + 10% av medlemmens SponsorCar inkomst + och möjlighet att hela tiden spåra inkomsterna. Passa på att hjälpa oss att skaffa medlemmar samtidigt som du själv kan tjäna mycket på det i och med att vi än så länge är nya i Sverige. I Danmark har vi däremot varit igång i 6år och har över 100.000 medlemmar. Vi satsar naturligtvis på att bli ännu större i Sverige! Trevlig dag, Med vänlig hälsning Karin Sörensson Marknadschef SponsorCar Sverige www.sponsorcar.se - tjäna pengar på din bil |
||
Svara med citat |
2010-11-23, 17:04 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det för fast ersättning per ny medlem? Kan du kombinera det med ersättning per besökare? Hur kontrollerar ni att dekalerna sitter kvar på bilen?
|
|||
Svara med citat |
2010-11-23, 22:40 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Verkar bara vara någon form av rewardsida bakom...
|
|||
Svara med citat |
2010-11-23, 22:57 | #4 | |||
|
||||
|
Ja, kan inte tänka mig att företag betalar för reklam som tas bort från bilen om man inte kan kontrollera det på något vettigt sätt. Att lotta ut pengar är väl inte heller helt ok enligt svensk lagstiftning. Designen på sidan ser inte heller så välkomnande ut för annonsörer.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-24, 10:28 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är helt rätt att SponsorCar är en rewardsajt. Än så länge är vi en danskt företag, men jag ska helt klart kolla upp det här med lottdragningen. Vad lagen säger och så, för det var något jag inte visste! Tack så mycket!
Vad gäller att få in annonsörer, så är det det minsta problemet vi har :-) Vad vi däremot behöver hjälp med, är att skaffa medlemmar till sidan, därav detta inlägg. Vi en fast ersättning på 25kr/medlem + 10% av vad medlemmen därefter tjänar hos oss. Hur menar du med frågan om det går att kombinera med ersättning/besökare? Vi litar på våra medlemmar. Sajten bygger på frivillighet, så om våra medlemmar tackat ja till att köra med reklam för en annonsör, litar vi på att de satt fast streamern. Några gånger vill annonsören också se streamern när medlemmen kommer till dem, på tex. förlustelsesparker och dyl. Vi kan också be medlemmarna skicka in foton av sina bilar. |
||
Svara med citat |
2010-11-24, 10:45 | #6 | |||
|
||||
|
Reklam på bilar samt affiliate blandad sida, lite gott och blandat.
Tycker att de är lite otydligt vad man kan få ha för reklam på sin bil utan att regga sig, jag skulle kunna tänka mig att ha reklam över hela min bil om jag fick min försäkring och en viss del av soppan betald. Så länge de inte är för Acne kräm eller nått sådant halvosmakligt. |
|||
Svara med citat |
2010-11-24, 17:39 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Försökte eller började regga mig men stände ner sidan när frågorna, Snusar du, röker du, telefon till arbetsplats, vilken storlek har du på tröjor m.m
Hur är detta relevant ? |
||
Svara med citat |
2010-11-25, 19:18 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
2010-11-26, 07:41 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag skulle vilja veta ungefär vad man max kan tjäna på att ha hela sin nya bil full med reklam.. låt oss säga man parkerar i stockholms innestad och arbetar 5 dar i veckan och kör minst 15 mil om dagen ?
|
|||
Svara med citat |
2010-11-26, 13:58 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite korrekturläsning på sidan hade ju inte heller skadat.
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|