FAQ |
Kalender |
2008-05-04, 02:24 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har bestämt mig för att låta Wordpress stå som grund för en webbtjänst som listar jobb, men har stött på ett problem och har försökt få hjälp på det officiella Wordpress-forumet samt i deras IRC-kanal. Tyvärr verkar ingen kunna hjälpa till med grundproblemet.
Katalogstrukturen ska fungera på samma sätt som Smashing Magazine listar sina jobb (http://jobs.smashingmagazine.com/). Det finns tre huvudkategorier och sedan ett antal underkategorier som är samma för varje huvudkategori. En av huvudkategorierna ska också vara "all", där alla jobb inom en specifik underkategori (exempel: Design) visas. Går detta att göra med Wordpress på ett relativt smidigt sätt? Alternativ lösning - Hur gör jag detta? En lösning som jag tänkte var att använda ?tag=huvudkategori+underkategori i Wordpress för att lista, ifall ni förstår vad jag menar och göra om URL:en genom mod_rewrite. Frågan är till exempel hur jag kan då kan få en specifik länk att visa sig som active? |
|||
Svara med citat |
2008-05-04, 10:24 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kanske missförstår problemet, men är det inte bara att se till att jobben tillhör flera kategorier? Eller vill du att det ska skötas automatiskt på något vis?
|
||
Svara med citat |
2008-05-04, 10:34 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte för att jag svarar på ditt problem, men generellt sett är wordpress inte så lämpligt för sidor med många besökare. movabletype är betydligt bättre vid högre belastning. Och MT som är något krångligare att sätta upp men kan ha kors kategorisidor..
|
|||
Svara med citat |
2008-05-04, 12:49 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Med cachningen (wp-cache tex) påslagen tror jag knappast att wordpress blir några större problem även för > 10000 besökare om dagen. Jag har aldrig riktigt pressats wp men har svårt att se varför den inte skulle klara även betydligt mer än så med just cachningen igång.
|
||
Svara med citat |
2008-05-04, 14:00 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror inte heller att det ska bli något problem ifall man använder sig av WP-cache, förväntar mig inget fantastisk tryck.
Själva problemet löste jag genom att använda taggar istället för kategorier och använda mig av "tag/huvudkategori+underkategori/" som visar alla poster märkta med heltid och utveckling. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|