FAQ |
Kalender |
2017-07-21, 17:57 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Jag har en sida som är välkänd på ett webbhotellskonto, då och då börjar filer sluta fungera och jag gissar på att någon måste ha ändrat i dessa eller lekt med filerna? Eftersom sidan är jävligt stor och har enorma stora script funktioner är det väldigt komplicerat att hitta vad som orsakar just detta med mera men vad f*n kan det bero på? Jag gissar att ägarna av företaget eller personal inte går in och leker med mina filer? Eller? Tips? |
||
Svara med citat |
2017-07-21, 22:58 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad menar du med att filerna slutar fungera? Har koden förändrats? Har du några felmeddelanden i dina loggar? Det är lite svårt att svara på din fråga utan mer information.
Om du med "enorma stora script funktioner" menar att det är resurskrävande script som körs i realtid så kanske det är där problemet ligger men det är som sagt var omöjligt att veta utan att du ger mer information.
2017-07-24, 10:30 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om scripten triggades av cron så kan det ju vara risk för att fel rättigheter som orsakar det hela. Viktigt att köra cron på samma användare som "www", enligt mig. För modiferingar som cron gör, får ju annars kanske inte "www" rätt till och bakvänt.
|
||
Svara med citat |
2017-07-24, 11:59 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det där bör endast gälla DS eller VPS, inget sunt webbhotell tillåter att man kan välja användare. Hos oss så får tex. varje webbhotells konto en helt egen chrootad användare, samma på cron.
|
|||
Svara med citat |
2017-07-31, 19:38 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är nog snarare så att vissa funktioner timar ut pg.a. de enorma stora scripten. Det är ingen som pillar med dina filer. Vilken sajt är det? Kan hjälpa att se den live för att få en känsla över hur den är överlag.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|