FAQ |
Kalender |
2011-05-13, 03:38 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är i uppstarten av en sida. Det är en mångsidig tidning som riktar sig till en bred målgrupp. Vi är nu i fasen där vi vill starta kontakt till olika företag, skapa relationer som då ska vara gynnsamma för båda parter!
Det vi tittar mycket på är annonsering. Vi vill presentera annonsyta som vi då vill att det kontaktade företaget ska nappa på att annonsera på. Det jag undrar då är först: Vilket är det bästa sättet att kontakta företag. Man ringer ju inte som en säljare, men på ett sätt känns det så ändå. Brev, mail, ringa, vad är det bästa? Sedan undrar jag vad dem rimliga priserna ligger på? Hur mycket tar man för en annonsyta? Självklart så beror det helt på hur stor trafiken är på sidan. Och vilka målgrupper som besöker den. Men om vi utgår från att vi är relativt nystartade, och har cirka 2000 besökare. Finns det någon lathund eller mall för detta? Tack för läsning, och stort tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2011-05-13, 10:09 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
samarbeta med affiliates eller direkt med olika foretag?
|
||
Svara med citat |
2011-05-17, 14:00 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Börja med att regga dig hos ett affiliatenätverk så kan du börja annonsera för de företag som finns där, skulle jag säga. Då får du statistik som du kan använda dig av när du kalkylerar priser och säljer på egen hand senare.
Breda sidor kan tyvärr ha svårt att attrahera annonsörer eftersom det inte är någon som känner att "där måste vi finns", "där finns vår målgrupp", osv. |
||
Svara med citat |
2011-05-20, 02:04 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar!
Ja, vi har kontakt med TradeDoubler. Och använder oss av det. Jasså, statistik? Vart finner jag det? Både samarbeta med affiliates och direkt kontakt. Så hur går man till väga för att starta en bra direktkontakts relation? Citat:
Vilket inte lockar dem större företagen. Jag är medveten om att frågorna är väldigt basic. Men jag känner att det är viktigt att försöka göra "rätt" från början. |
||
Svara med citat |
2011-05-20, 09:11 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför skulle du inte kunna ringa som en säljare?
|
|||
Svara med citat |
2011-05-20, 13:28 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Rapporterna är röriga hos TradeDoubler tyvärr. |
||
Svara med citat |