FAQ |
Kalender |
2012-10-24, 13:15 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har nyligen lanserat en tjänst som jag anser har enormt potential i Sverige men även övriga världen. Det jag nu behöver tips och råd om är hur jag ska få ut produkten på bästa sätt med en begränsad budget (ca 5.000 / mån inledningsvis). Hur SEO, Adwords, Affiliate osv. Problematik Det svåra med t.ex. Adwords är nog att jag inte vet exakt vad folk ska söka på för att nå min tjänst, när jag förklarar tjänsten för någon blir dom ofta lyriska och tycker det är supersmart. Kunder Mina kunder är små och medelstora företag som har kundtjänst via e-post. Varför För dig som kommer med bra tips och råd som leder någonstans kommer jag ersätta ordentligt, jag är ingen snåljåp , ersättningsprogram kan t.ex. sättas upp där vi gör en split på varje ny kund. Mer information Kolla in hemsidan och skriv gärna ett PM här så kan vi diskutera saken vidare. www.supportcaddy.com |
||
Svara med citat |
2012-10-24, 13:22 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ser snyggt och fräscht ut men lite oseriöst med egna tjänster som referenskunder? Gillar inte heller att kontakt-länken är en e-postadress. Någon särskrivning fanns också på sidan men det verkar ju snarare vara regel än undantag idag
2012-10-24, 13:43 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för dina värdefulla synpunkter , jo så är det ju tyvärr i början men det kommer bytas ut med tiden.
|
||
Svara med citat |
2012-10-24, 13:54 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Självklart kan du satsa på Adwords och SEO men jag tror inte det är här du ska lägga mest krut. Precis som du själv skriver så vet du inte vad folk kommer söka på. Det går säkerligen att sätta upp en kampanj som relaterar till detta. Risken är dock att det genererar få konverteringar.
Mitt förslag är att du säljer direkt till etablerade webbutiker. Sen är ett annat förslag att du sänker "provapå-tiden" till 30 dagar på hemsidan. Du kontaktar sedan företag som säljer hostade butikslösningar, ger dessa förslag om att deras kunder får 60 dagar gratis användning av verktyget samt sale-provision till företaget. De får en USP och du får leads och eventuella sales = Winwin. |
|||
Svara med citat |
2012-10-24, 13:55 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vid snabb överblick av siten fick jag se att varken menyn eller kund-citaten är responsiva som övriga siten.
|
|||
Svara med citat |
2012-10-24, 14:39 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men alltså, missar jag något eller är inte tjänsten som erbjuds något som redan finns i alla support-verktyg?
Varför skulle vi betala 993 kr per mån till er, när t ex Kayako Resolve kostar 4010 kr som en engångskostnad (OCH hostas hos oss)? |
|||
Svara med citat |
2012-10-24, 14:44 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Daniel: idéen med webhotell är något jag diskuterat med en god vän som har en bra ingång på det, så det kommer jag absolut jobba på men så här inledningsvis vill jag hitta en lite snabbare väg in och mjukstarta tjänsten lite, för att sedan slå på stora trumman. Jag har svårt och tro att webhotell som t.ex. Loopia kommer hoppa på tåget innan man har en stor drös med referenskunder.
SEO är riktigt svårt, detta är nog inte en normal tjänst att "söka" efter utan mer om man springer på den eller får den presenterad för sig kan man se kopplingen om man har behovet. Jag tror att e-postmarknadsföring kan vara bra om man lyckas få tag i en stor mängd domännamn till företag, så vitt jag förstått är det lagligt att skicka reklam till info@ och support@ på företag. Visst man kommer kanske inte direkt till beslutsfattare men kan förhoppningsvis komma till en uttråkad person på supporten som anser det här vara ett bra verktyg. Även om det ger en väldigt liten konvertering på e-post så har man tillräckligt många blir det bra ändå Jag behöver ju inte så många kunder för att det ska bli bra ekonomi. |
||
Svara med citat |
2012-10-24, 14:48 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Spam som kommer till info@ eller support@ behandlas som sådana och tjänster från de företagen köper vi aldrig. |
|||
Svara med citat |
2012-10-24, 14:48 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lunarmys, 399kr , och ja det finns en hel drös med supportverktyg där ute, jätte avancerade och genomtänka när det kommer till lite större kundlösningar. Det jag fokuserat på är dom som inte vill ha ärendehantering och massa avancerade funktioner för att svara på ett email från en kund. Vi använder det här verktyget för att ge bra korrekta svar samt för att korta ner tiden det tar att svara på 100 tals mail varje dag, därför har jag gjort ett verktyg som gör just detta, från varje knapptryck till mustryck ska det kortas ner.
Dom tjänster som finns på marknaden är oftast för stora, klumpiga och trögarbetade med fokus på många funktioner istället för fokus på nyttan och vad kunderna vill ha. Som sagt, vi använder detta själva på Lägenhetsbyte.se och det tog oss förut 3 timmar per dag att svara på våra kunders e-mail idag tar det ca 30 minuter. |
||
Svara med citat |
2012-10-24, 14:55 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte 399 kr om man är 6 pers. Räknade 399 + (99 * 6) men borde räknat 399 + (99 * 5), så 894 kr per månad.
Jag kanske missade det, men en film som går igenom verktyget hade varit intressant/hjälpsamt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|