FAQ |
Kalender |
2008-02-13, 11:33 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har några .se - domäner registrerade hos Sprays webbhotell och nu härom veckan fick jag ett mail från dem om att ".se domänen har förnyats automatiskt" och att Spray har dragit runt en hundring per domän för detta.
Härom dagen veckan fick jag ett mail från IIS med en faktura om att jag måste betala för att förnya mina .se-domäner (också runt en hundring per domän). Men,,, Har jag inte redan betalt för årsförnyelsen genom Spray? Eller vad är det egentligen spray har tagit betalt för om IIS vill ha betalt för årsförnyelsen? h34r: Någon med .se-domän hos Spray som kan förklara detta för mig? Jag skickade ett mail till Spray men har (givetvis) inte fått svar från dem. Tack på förhand. |
||
Svara med citat |
2008-02-13, 13:32 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte spray något nummer och ringa på då?
|
||
Svara med citat |
2008-02-13, 17:02 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-02-13, 17:49 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den .se domän du har i din signatur har Spray angiven som avikontakt. Det är något du, enligt .SE:s avtal, ska ha godkänt hos Spray. Då har de rätt att fakturera dig för detta. Om så inte är fallet så kan du anmäla detta till .SE.
|
|||
Svara med citat |
2008-02-14, 22:12 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-02-14, 22:54 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Brukar själv få fakturor både från IIS och Loopia för samma domäner men ignorerar dem som kommer från IIS när Loopia står som avi-kontakten. |
||
Svara med citat |
2008-02-15, 00:27 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-15, 02:07 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-02-15, 09:55 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kontakta .SE och be dem ange om domännamnet är förnyat och betalt eller inte. Är det inte det får du nog kräva att Spray fixar det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2008-02-15, 12:21 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |