Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Adsenses andel av annonsintäkter framgår på adsensekontot.......

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-14, 23:23 #1
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Medlem

Standard Adsenses andel av annonsintäkter framgår på adsensekontot.......

kanske inte är någon nyhet för er, men jag blev förvånad när jag upptäckte att de skyltar med sin andel.

Mitt konto - Kontoinställningar, scrolla ner till Egenskapsinformation där står det svart på vitt: "x % inkomstdelning för utgivare".

Undrar om det är samma procent för alla? Publicera er för de olika kategorierna så ska vi se.

Undrar vad "Hänvisningar" är för något? Kan man få lead om man rekryterar adsenseanvändare . Har faktiskt för mig att jag har sett adsense reklam i adsense för google, borde då vara % for all future av de värvade.

Kanske inte så konstigt i alla fall då man i adwords kan se beräknad kostnad och få ett hum om hur stor andel Google tar.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-14, 23:25 #2
Medlem

Medlem

Hittade detta:

"För visning av annonser i AdSense for Content får publicister 68 procent av beloppet som Google får av annonsörerna. För visning av annonser i AdSense for Search får publicister 51 procent av beloppet som samlas in från annonsörerna. Procentsatsen är fast oavsett var utgivaren befinner sig geografiskt och är inte genomsnittlig mellan utgivare. Vi avslöjar inte inkomstandelen för andra AdSense-produkter eftersom andelarna varierar beroende på produkternas olika utvecklings- och supportkostnader"

.... så det var ingen nyhet.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-14, 23:51 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Undrar vad "Hänvisningar" är för något? Kan man få lead om man rekryterar adsenseanvändare . Har faktiskt för mig att jag har sett adsense reklam i adsense för google, borde då vara % for all future av de värvade.
Jag har för mig att Google lade ner hänvisningsannonserna för några år sedan. Jag kan i varje fall inte välja det under "AdSense-inställningar" - "Hämta annonser".
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017