FAQ |
Kalender |
2010-11-14, 23:23 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
kanske inte är någon nyhet för er, men jag blev förvånad när jag upptäckte att de skyltar med sin andel.
Mitt konto - Kontoinställningar, scrolla ner till Egenskapsinformation där står det svart på vitt: "x % inkomstdelning för utgivare". Undrar om det är samma procent för alla? Publicera er för de olika kategorierna så ska vi se. Undrar vad "Hänvisningar" är för något? Kan man få lead om man rekryterar adsenseanvändare . Har faktiskt för mig att jag har sett adsense reklam i adsense för google, borde då vara % for all future av de värvade. Kanske inte så konstigt i alla fall då man i adwords kan se beräknad kostnad och få ett hum om hur stor andel Google tar. |
||
Svara med citat |
2010-11-14, 23:25 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade detta:
"För visning av annonser i AdSense for Content får publicister 68 procent av beloppet som Google får av annonsörerna. För visning av annonser i AdSense for Search får publicister 51 procent av beloppet som samlas in från annonsörerna. Procentsatsen är fast oavsett var utgivaren befinner sig geografiskt och är inte genomsnittlig mellan utgivare. Vi avslöjar inte inkomstandelen för andra AdSense-produkter eftersom andelarna varierar beroende på produkternas olika utvecklings- och supportkostnader" .... så det var ingen nyhet. |
||
Svara med citat |
2010-11-14, 23:51 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har för mig att Google lade ner hänvisningsannonserna för några år sedan. Jag kan i varje fall inte välja det under "AdSense-inställningar" - "Hämta annonser".
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|