FAQ |
Kalender |
2013-05-23, 06:57 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej alla!
Då har den rullat ut - http://www.mattcutts.com/blog/pengui...led-out-today/ Förklaring vad den innehåller: http://searchengineland.com/penguin-...ow-live-160544 Nog har det rört på sig, men troligen tar det några dagar innan det blivit stabilt. |
|||
Svara med citat |
2013-05-23, 09:25 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser ingen förändring alls på någon av mina sajter. Hur ser det ut för er?
|
|||
Svara med citat |
2013-05-23, 09:35 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Backat en placering på ett viktigt sökord, annars kan jag bara se starka förbättringar på sju nyckelord. Finns numera på förstasidan på minst ett sökord på alla utom en sajt
|
||
Svara med citat |
2013-05-23, 09:54 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte ramlat ner i positionerna någonstans men tror jag kan ha ökat på en del (om det inte skett naturligt). Men inga större förändringar.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-23, 11:32 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kollade på ett sökord och de hade droppat 30 platser enligt gserp men inte enligt webmaster tools. Men återstår att se hur impacten är i det stora hela på besökarantalet. Brukar alla fall vara positivt med dessa updates.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-23, 11:40 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
En sajt upp nån placering och en ner några placering, annars är det stiltje *än så länge och jag hoppas det så förblir*. Besöksstatistiken på respektive sajt är så gott som oförändrad. Tom bättre på ett par-tre sajter. Jag har varit lite spänd inför 2.0 (och är väl så fortfarande), eftersom vi tappade 10-60% (olika för olika sajter) av trafiken den 24 april i fjol. Kanske "förtjänade" vi det eftersom vi varit flitiga med att lista våra sajter i allahanda kataloger tidigare. Summa summarum: Jag är lättad!
2013-05-23, 16:33 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker att det är fö tidigt för att bedömma effekten av Penguin 2.0, har inte själv tappat någon placering, ännu men ganske kul att se att någon stor konkurrent har lämnat ett par bättre platser åt en av mina sidor.
Inget i närheten av det som kom 24-4-2012. Inte kul att drabbas igen när man har arbetat hårt för att återhämta sig. Ca 2,3% av de engelska sökord/sidor, kommer säkert mer info om den svenska marknaden då Matt Cutts släpte uppgifterna kl 04 på morgonen svensk tid. Må de bästa sidorna stanna kbvar |
|||
Svara med citat |
2013-05-23, 21:49 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv blir det att leva fattigt ett tag, men visste mer eller mindre att det skulle hända förr eller senare.
|
||
Svara med citat |
2013-05-23, 22:02 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2013-05-23, 22:11 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kommer inte skjuta mig själv i foten hehe, men för att ge er en liten morot så har jag alltid varit en risktagare länkmässigt (tänk gömda footerlänkar och liknande). Det är lite vilken strategi man har - jag har alltid föredragit att ranka snabbt.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|