FAQ |
Kalender |
2008-10-14, 01:57 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej, behöver lite tips vad för saker man kan illustrera som är relaterat till jobb. Håller på med en logotyp till en jobbsida och har fått helt hjärnsläpp. Kommer inte på något alls jag kan använda som har med "jobb" att göra. Har ni några tips?
|
||
Svara med citat |
2008-10-14, 02:29 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör en gubbe med 6 händer, den ena handen målar en vägg, den andra räknar pengar, den tredje knappar på dator osv. En sådan har jag inte sett iaf, skulle visa på vad logon står för
Eller ta den: och sätt ett rött kors över det för att göra det hela enket. De hittar ändå inga jobb åt folk utan hellre ger massa kurser och bidrag För då är man ju inte längre arbetslös och politikerna har minskat arbetslösheten |
|||
Svara med citat |
2008-10-15, 14:21 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag hade ett liknande uppdrag för en tid sen och började undersökna bemaningsfirmornas loggotyper. Inte en av dom som har en logga som symboliserar en arbetare. Efter lite brainstorm så kom jag på att det inte är någon idé att grubbla utan snarare dra slutsatsen om att dagens "jobb" är så olika att det inte går att dra någon slutsats. Om inte du är nischad mot något särskild satsa på en tradionell logga där du drar ut tre värdeord som ditt varumärke vill stå för; ex. pålitligt, Norden, enkelhet då hade min logga varit företagsnamnet i någon blåaktigfärg, stilrent typsnitt och mycket enkelhet.
Hoppas det hjälper dig vidare. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|