FAQ |
Kalender |
2007-10-30, 21:41 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hotel.melinweb.com
Tja.. synpunkter? Någon mer info om vardera hotell som kan vara kritisk? Funderar på att låta besökare lämna kommentarer på varje webhotell, får se om jag lägger in det (bara 2 hotell i listan just nu :P) |
||
Svara med citat |
2007-10-30, 21:57 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
ASP.NET
Får Access, MS SQL Express plats i databasfältet? |
|||
Svara med citat |
2007-10-30, 22:07 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
kanske bra initiativ, men det kommer bli svårt att lista all info man skulle vilja ha reda på om varje webhotell, en rad för varje blir ju väldigt tight.
Kanske läge med typ en "mer info" nånstans? Sidan hade blivit mycket mer användbar om man hade haft en sökfunktion nånstans och köra nåt prisjakt-liknande koncept, där olika webhotell kan registrera sin info. Då hade jag nog kunnat tänka mig att använda tjänsten Lycka till! |
||
Svara med citat |
2007-10-30, 22:30 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om webhotellet har annat databassystem än mySQL så skrivs det istället för mySQL.. man kan rent tekniskt skriva "Kalle" där om man vill.. så ja, det går att få in Access, msSQL etc istället för mySQL Citat:
Vad tänkte du man skulle söka efter? Just nu undviker jag att låta dom lägga in sin egen info faktiskt. På så vis hålls informationen "äkta" då det är en oberoende som lägger in den. Tänkte jag skulle uppdatera dom med jämna mellanrum (t.ex en gång var tredje/fjärde månad utifrån det datum dom lades in) Och prisjakt, har självklart missat att lägga in pris ser jag nu :P |
||
Svara med citat |
2007-10-31, 06:06 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
min tanke var väl att man skulle kunna söka efter i princip alla fält som du har i din db typ:
Leta webhotell ASP JA [X] NEJ [] PHP JA [X] NEJ [] osv... samt Högsta pris: [300] [Filtrera lista!] |
||
Svara med citat |
2007-10-31, 07:58 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är pris per månad inkl moms, eller exkl moms. Vad menas med svenska? supporten talar svenska, hemsidan på svenska eller att servrarna står i sverige? Lämnar mer funktioner att önska om till exempel outlook sync-stöd etc..
Edit: version på php/mysql är intressant likaså. Du har ett hästjobb framför dig, så lycka till =) |
|||
Svara med citat |
2007-10-31, 08:38 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Inte en tokig idé - får plita in det sen när jag har all den info jag vill ha om webhotellen Citat:
Mjo du har rätt om att saker borde förtydligas (som t.ex vad "Svenska" betyder) Version på PHP och mySQL kommer jo.. det blir nog lite jobb innan det är klart - inget krävande dock då det bara är fält i en tabell som ska in, och sen matas ut på sidan då -- tillägg Funderar på att markera vissa fält som "extra info" (t.ex mySQL och PHP version) - denna info är inte synlig först utan kan visas om man trycker på t.ex en knapp, eller något sådant.. bra eller dålig idé? |
||
Svara med citat |
2007-10-31, 11:14 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ingen dum idé! Själv funderat på att bygga något liknande
Indexerar du informationen automatiskt eller uppdaterar du den manuellt? |
|||
Svara med citat |
2007-10-31, 11:46 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En sökfunktion skulle ju vara kanon.
"Jag behöver hosting till min sida, byggd i ASP.NET 2.0 med MySQL som databas. Jag behöver 250Mb utrymme, trafiken beräknas till 20Gb/månad, min budget är 1500kr+moms per år" Det borde räcka till en sökning som utesluter alla som inte lever upp till mina krav |
|||
Svara med citat |
2007-10-31, 13:25 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
företagets / servrarnas säte
supportspråk |
||
Svara med citat |
Svara |