FAQ |
Kalender |
2005-08-10, 00:19 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick idag två mail från Payit där de letade efter kontaktperson på företaget. Antar att de kommer ringa upp mig inom kort.
Någon som har någon erfarenhet av dessa? De verkar relativt nya på marknaden. |
||
Svara med citat |
2005-08-10, 00:33 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Samma företag som ligger bakom Paysafe.se
Payit har spammat mig också. Det är enda erfarenheten jag har av dem hitills. |
|||
Svara med citat |
2005-08-10, 00:36 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag misstänkte att några fler hade fått "spam" av dom idag. Att de har så dålig koll att de skickar exakt samma mail till samma e-mailadress två gånger gör ju direkt så man drar öronen åt sig.
|
||
Svara med citat |
2005-08-10, 16:23 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick också ett mail. Om jag har fattat det hela rätt så kostar det 2895:- (plus moms?) i engångsbelopp samt 13,49 kr+ 2,5% per transaktion (upp till 1500:-). Om det nu stämmer så är det ju faktiskt billigare än många av de kortsbetalningslösningar som finns idag. Måste finnas nån hake nånstans...
|
||
Svara med citat |
2005-08-10, 16:30 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag fick ett mail igår kväll men jag vet dock inget om dom.
Är det någon som mailat tillbaka ? |
|||
Svara med citat |
2005-08-10, 16:40 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har mailat och frågat.
Min största undran är om de tar risken eller inte. Gör de inte det så tycker jag Kreditor är mycket bättre med sina 2,95% och 14.50:- eftersom de står för hela risken. |
|||
Svara med citat |
2005-08-10, 16:48 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Från deras hemsida:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2005-08-10, 17:06 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kollat lite och tycker att tjänsten är helt värdelös eftersom den saknar automatik.
Jag vill att kunden skall kunna få fakturan direkt. Att behöva gå in i deras admingränsnitt för att manuellt skicka fakturor känns väldigt dåligt. //Jonas |
||
Svara med citat |
2005-08-10, 17:47 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Fick också samma mejl igår kväll vi 22-tiden, såg personligt skickat ut av någon Frida.
Det märkliga är att dom har använt min personliga mejladress och den finns inte på hemsidan alls, vore roligt att veta vart dom hittat den. Skall bli kul att se om det blir någon som hör nåt mer från dom. // Mats |
|||
Svara med citat |
2005-08-10, 18:31 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste väl lägga mig i skaran av folk som fick mail av dem.
Det bästa av allt, är att jag driver en webbsida för gratis annonsering. Så vart skulle jag behöva fakturera någon. För jag har då i dagsläget inte en enda plan på att ta hand om betalningarna mellan annonsörena(för stort arbeta, och för stor kostnad i allmänhet att lägga tid på det). Kan väl tillägga att jag varken vet något om dem(endast sett någon reklam om de tidigare i år, eller så kanske det bara var uppvisning av designen) eller har svarat på deras mail. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|