Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Erfarenhet av frilans webb designers

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-10, 14:58 #1
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Hejsan,

Jag håller på med ett nytt projekt (och har jobbat ett tag med det) men jag känner att jag ej har tid att få klart allt.
Jag funderar på att hyra en frilans designer att göra all grafik och design, medans jag själv sköter php programmeringen.

Vad har ni för erfarenheter att hyra in personal från elance, odesk och liknande sajter?
Det verkar vara en stor skillnad i pris, en del indier tar så lite som 6 dollar i timmen medans andra européer och amerikaner tar 30-100 dollar i timmen.

Man brukar säga att man får vad man betalar för, men får man verkligen det? Eller beror de olika prisnivåerna på de olika ländernas lönenivåer.

Vad föredrar ni? fast pris eller betala inhyrd personal per timme?
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 15:23 #2
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
fast pris och med supertydliga instruktioner/beskrivningar...

många verkar svara på förfrågan utan att läsa beskrivningen ordentligt så när du väljer så ta någon som ställer lite följfrågor och som verkar genuint intresserad av ditt projekt.

kolla referenser och portfolio för att se vilken kvalitet dom levererar.

om du är osäker på kvaliteten så ge dom ett litet jobb först för att testa.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 17:01 #3
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
På just design sidan så har jag dålig erfarenhet av folk från "öst". De har inte riktigt samma syn på färger som vi har. Risken är att du får tillbaka något som inte alls är vad du tänkt dig.
Weaver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 17:06 #4
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Citat:
Originally posted by Weaver@Sep 10 2007, 15:01
På just design sidan så har jag dålig erfarenhet av folk från öst. De har inte riktigt samma syn på färger som vi har. Risken är att du får tillbaka något som inte alls är vad du tänkt dig.
Man får nog styra det hela ordentligt och be om bilder ofta.

för tex $400 dollar fär man ju 40 arbets timmar á $10, men i sverige får man nog 4 timmar, så de har ju många timmar på sig att få det rätt ;-)
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-11, 19:30 #5
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Jag har anlitat en firma från Bulgarien som sög och bara drog ut på tiden så jag avbröt projektet. Slängde en hel del pengar och tid i sjön. Designen var värdelös och programmeringen var inte heller bra och många grejer klarade de inte av. Så det gäller att vara försiktig och bäst är väl om du går igenom tredjepartssida som håller på pengarna tills alla är nöjda.

Stirra dig inte blind på priset. Ett lågt timpris kan innebära att det tar väldigt mycket tid för dem att utföra jobbet och då blir det inte så billigt i slutändan.

Men det stämmer verkligen om öst och matchning av färger. Den är kanske inte vad vi är vana vid eller vad vi tycker matchar och ser fint ut.

Trots att jag blev ordentligt bränd så anlitade jag ett ftg i Kina, utan mellanhand och de visade sig vara grymma. Bra designers och programmerare till ett bra pris. Här har jag fått mer än vad jag förväntade mig. Programmering som Bulgarerna inte klarade av (trots att de har erfarenhet från systemet som skulle ändras) fixade kineserna utan problem (och de hade aldrig sett systemet tidigare).

Annars gäller väl devicen du får vad du betalar för. Om du vill ha kontaktinfo till företaget i Kina så kan du skicka ett PM. Jag delar gärna med mig, dom förtjänar det. De har exporträttigheter och kan deala direkt med företag i Sverige.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017