FAQ |
Kalender |
2008-10-09, 18:10 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Stämmer det här verkligen, har bruden verkligen 456,089 unika besökare i veckan?
http://www.bloggtoppen.se/kategori/alla/ |
||
Svara med citat |
2008-10-09, 18:21 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Från bloggtoppen.se:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-10-09, 18:50 | #3 | ||
|
|||
|
Det som är mest relevant är att använda statistiken som helt unika besökare per månad. Antalet besökare per dag elelr vecka är inte relevant anser jag, det blir för mycket extremvärden inbakat, dessutom måste man använda ett statistiksystem som har en allmänt accepterad berökningsmetod, som Google Alalytics som jag tycker har den mest relevanta statistiken jag sett hittils i alla fall.
På Blondinbella står det att hon har 18,319,119 Unika besäkare totalt, vilket ju är en helt absurd siffra på en svensk site, det finns ju bara 9 000 000 invånare i sverige. Vem som helst fattar ju att det är fel i statistiken. Med Google Analytics kan man få fram verkliga värden på varlfri period i efterhand, mycket praktiskt. |
||
Svara med citat |
2008-10-09, 19:33 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
|||
Svara med citat |
2008-10-09, 19:37 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan ingen göra ett test och slå på bloggtoppen och google analytics och jämföra siffrorna?
|
|||
Svara med citat |
2008-10-10, 09:05 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sedan insåg man att alldeles för många rensade sina cookies på sin dator (cookies är det enda sättet att verkligen mäta en unik webbläsare). Därför gick man ner till en standard att mäta unika besökare per vecka, då felet på så sätt blir avsevärt mindre än om man mäter på en hel månad. |
|||
Svara med citat |
2008-10-10, 13:45 | #7 | |||
|
||||
|
Personligen så tycker jag att alla tal är ungefär lika viktigt. Unika besökare, sidvisningar, besök, antal sidor per besök, mm. Jag ser det ungefär som nyckeltal i ett bokslut. Ett enskilt tal säger inte så mycket överhuvudtaget. Men tillsammans så ger talen en bra bild av bolaget/webbsidan.
Köper man annonsering så bör man be om samtliga tal. Vem skulle köpa en aktie i ett bolag om man endast fick titta på företagets likviditet och inga andra nyckeltal? |
|||
Svara med citat |
2008-10-10, 14:45 | #8 | ||
|
|||
|
Med 100-130 tusen besökare/ dag så gissar jag att antal unika besökare/dag är cirka hälften och antal unika i veckan runt 100-150 tusen.
|
||
Svara med citat |
2008-10-10, 15:46 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kvinnors vanor på internet är lika svåra att förstå för oss män som dom är i verkligheten...
|
|||
Svara med citat |
2008-10-10, 17:45 | #10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |