FAQ |
Kalender |
2006-11-05, 23:13 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag söker samarbete med affiliate eller webbplats som säljer böcker. På min sida finns en mängd kategorier. När man går in på en kategori som handlar om tex Nalle Puh ska det givetvis dyka upp en annons på en Nalle Puh bok. Finns det någon affiliate, helst svensk, som erbjuder specifika böcker. Eller har någon en bra kontakt med bokus, adlibris... # Tagit bort egenreklam / Marcus |
|||
Svara med citat |
2006-11-05, 23:59 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tradedoubler har väl såväl bokus som adlibris i sitt program om jag inte har helt fel för mig...!?
|
||
Svara med citat |
2006-11-06, 00:41 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, man kan göra textlänkar direkt till specifika böcker både med Bokus och Adlibris. Vid en första anblick kan programmen se lika ut men beware, Bokus ger nämligen bara provision vid NYA KUNDER trots att man helt uppenbart driver dit kunder och genererar köp. Adlibris ger provision på alla köp.
|
|||
Svara med citat |
2006-11-06, 00:46 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fel. Adlibris ger inte alls provision vid varje köp, utan bara vid kundens första köp.
|
||
Svara med citat |
2006-11-06, 09:37 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi på bokshopen.se ger 8% i provision på alla köp. Dock har vi endast böcker inom ekonomi, juridik, företagande m.m. Vi finns hos Afilliator.
|
||
Svara med citat |
2006-11-06, 09:49 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Bokus ger provision på ALLA köp. Det är bara adlibris som inte gör det.
|
||
Svara med citat |
2006-11-08, 11:17 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ska sluta posta inlägg efter midnatt. Självklart är det Bokus som ger provision på alla inköp, inte Adlibris. Sorry!
|
|||
Svara med citat |
2006-11-09, 22:05 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du är säkert i första hand ute efter 'nytt & fräscht' men det finns ju antikvariska böcker som kanske kan vara intressant: T.ex. Bokbörsen, Abebooks och Amazon har affiliateprogram.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|