FAQ |
Kalender |
2012-05-22, 18:07 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Har köpt d o ll ar n . nu. Gjort om den med ny design och innehåll. En grej jag har upptäkt är att kursen som visas på första sidan ser bra ut på min dator men helt knasig ut i min smartphone. Texten skall vara stor (95px) tydlig. Men i min telefon så är den sjukt liten istället... Jäkligt skumt. Har CSS på det... Hittar ni något mer galet? Sen en annan fundering; Förra ägaren fick denna sajt avstängd hos AdSense då den inte uppfyllde deras kritierier, och den avstängningen verkar ha följt med fast vi har bytt ägare. Nu så skall ju sajten uppfylla deras krav på mer relativt innehåll. Hur får man Google att ändra detta? Tacksam för svar! |
|||
Svara med citat |
2012-05-22, 21:33 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Denna textsnutten är ju inte tillräckligt med innehåll: Citat:
Mer innehåll och mindre fokus på annonser borde ge dig en bättre chans. |
|||
Svara med citat |
2012-05-22, 23:45 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har kikat lite på din markup, hittar en del konstigheter...
Kod:
<!--right start --> <div id="right"> <ul> <center> <p class="pBig"><tr><td bgcolor="#F6F6FF"> </td><td bgcolor="#F6F6FF">7.1665</td></tr> </p> <br><br><br><br><br><br><br><br> <p> Dagens dollarkurs hämtas live från Europeiska Centralbanken. </p> </center> </ul> </div> <!--right end --> Kod:
<!--right start --> <div id="right"> <div id="rate_wrapper"> <p id="rate">7.1665</p> <p id="desc">Dagens dollarkurs hämtas live från Europeiska Centralbanken.</p> </div> </div> <!--right end --> Varför det blir fel på mobilen är svårt att säga, men pröva att göra refactoring på din markup + validera den och din css så brukar sånt lösa sig. Edit: För övrigt så tycker jag inte att du behöver så mycket content. Tänk på http://www.vecka.nu/ och hur skönt den funkar :-) |
|||
Svara med citat |
2012-05-23, 10:43 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack så mycket för att du tog dig tid för att hjälpa mig! Jag fick inte till det helt som du beskrev, men jag kunde iaf lösa problemet med att texten var alldeles för liten i mobiltelefoner. Nu skall det fungera! Tack än en gång |
|||
Svara med citat |
2012-05-23, 10:47 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Men startsidan skall väl inte behöva ha överdrivet med innehåll om man har mycket material djupare in på sajten vilket också framgår av menybaren högst upp samt footern? Och "textsnutten" som du nämner är ju mer än förklaring på en länk som leder till sidan med innehållet. Grejen var ju inte att Google skulle ha stängt av pga innehållet idagsläget, utan att avstängningen verkade ha följt med domännamnet fast det har skett ett ägarbyte. |
|||
Svara med citat |
2012-05-23, 11:40 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Avstängning följer med domänen, inte ägaren.
Man måste skriva till Google om detta. Jag tror inte jag har läst om detta i Sverige, eller på svenska forum. Det var nog på det amerikanska forumet, som till stor del består av Pakistanier, Indier, Afghanistanier med flera som har stor erfarenhet av detta ämne! :-) Kolla själv på forumet, om du orkar... http://forums.digitalpoint.com/forumdisplay.php?f=5 |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|