FAQ |
Kalender |
2013-05-30, 16:05 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mobiltjänsteföretaget Cellsynt annonserade idag att WyWallet kommer förenklas för många kunder med bakgrund av det strul som tjänsten inneburit.
Citat:
Hela nyheten mottogs som nyhetsbrev. |
|||
Svara med citat |
2013-05-30, 17:33 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter ju bra! Sen kommer det säkert att bli en massa tjafs om minderåriga och rätten att ingå avtal men det drabbar ju ingen liten aktör så de kan ju få ta den smällen.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-30, 21:09 | #3 | |||
|
||||
Administratör
|
Fortsätt bojkotta tjänsten helt istället så får teleoperatörerna backa på deras urbota korkade plan att tjäna ännu mer pengar.
Detta är bara ett dumt försök att rädda en flopp som borde ha gått i konkurs vid det här laget. Att bli kund är ju inte problemet. Problemet är snarare att man tvingas bli kund för att betala med SMS. Ni som behöver använda SMS för att ta emot betalningar, avvakta en stund till. Byt till betalsamtal eller liknande. Vägra WyWallet.
2013-05-30, 21:21 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med Alex till fullo. Jag har helt slutat att betala varor och tjänster via SMS. Införandet är bland det mest korkade som drabbat mobiltelemarknaden.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-30, 21:58 | #5 | |||
|
||||
|
Jag har faktiskt inte skickat ett enda betalsms sedan WyWallet infördes, jämfört med en 2-10 per månad tidigare.
|
|||
Svara med citat |
2013-05-30, 22:12 | #6 | ||
|
|||
|
Samma här. Jag kunde rösta i Eurovision utan att vara registrerad så jag antar att det var något annat system.
|
||
Svara med citat |
2013-05-30, 22:24 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har avregistreat mig från WyWallet, det var den sämsta iden som fötts nästan i stil med Swish.
Angående Eurovision har väl de fått dispens eller liknande, vilket ramaskri det hade blivit på operatörerna annars. |
||
Svara med citat |
2013-05-30, 23:10 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2013-05-30, 23:21 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan inte annat än hålla med - ser ingen anledning att använda Wywallet eftersom det är något som påtvingats mig och alla användare...
Tramset kring betal-sms och de dunkla anledningarna bakom förändringarna är ett skämt, ett mycket dåligt sådant.
2013-05-31, 08:04 | #10 | |||
|
||||
|
Köpte titt som tätt förut i Selecta automater och SL biljetter mf, men efter införandet har jag inte använt ett enda SMS köp.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|