FAQ |
Kalender |
2010-05-04, 15:07 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har tänkt köpa en ocr-penna i över ett år, men det har aldrig blivit av. Nu tänkte jag dock att det skulle bli av och har därför börjat läsa på lite om det.
Finns det någon här som kan rekommendera någon bra ocr-penna? Jag vill hitta någon som inte bara är en kul leksak, utan som faktiskt har i det närmaste 100 % teckenigenkänning och som man kan dra snabbt över text. Dvs jag vill hitta en penna som faktiskt underlättar införandet av ocr-nummer och där man inte behöver korrigera tecken efter inscanning. Edit: Shiiiiit vad snabb Google är. 30 sekunder efter jag skrev det här inlägget så googlar jag ocr-penna och får upp mitt eget inlägg här på WN. Senast redigerad av Gustav den 2010-05-04 klockan 15:24 |
|||
Svara med citat |
2010-05-04, 17:32 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag använder en cpen, den är helt underbar. rekommenderas varmt
|
|||
Svara med citat |
2010-05-04, 17:42 | #3 | |||
|
||||
|
Vet du vilken modell? Är det C-Pen 20, eller någon annan variant? C-Pen 20 verkar vara den vanligaste modellen, men den kostar bara ca 700-1000 kr. Vilket får mig att undra om det inte bara är en leksak för stora pojkar/flickor.
|
|||
Svara med citat |
2010-05-04, 18:04 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag tror min kostade något sådant, på den står ct151038, vet inte om det säger något men det verkar vara ngn slags beteckning
|
|||
Svara med citat |
2010-05-04, 22:51 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har kört med min C-Pen 20 i över ett år nu, fungerar utmärkt varje gång!
Den enda gången den felar är när man själv drar på tok för snabbt eller snett, då märker man det genom att den visar konstiga tecken istället för siffror. |
|||
Svara med citat |
2010-05-05, 15:59 | #6 | |||
|
||||
|
Tack för svaren. Har nu beställt en c-pen 20. Förhoppningsvis så fungerar den bra.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|