FAQ |
Kalender |
2005-02-02, 23:11 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Erbjöd mig att sponsra en klan med BNC för ca ett år sedan, i motprestation skulle dom visa banner och marknadsföra webhotellvarumärket. Klanen använde BNC'n och den domän med samma namn som klanen som vhost. Efter ett tag blev klanen inaktiv och varken banner eller reklam som den motprestation de hade åtagit sig dök upp någonstans.
Nu ett år senare har nån utav klanmedlemmarna startat upp igen och har visst något komersiellt intresse av den gamla klanen. Tror de skaffat sig något IT-café med samma namn som klanen. Först så ville han att jag skulle ge han domänen gratis (dvs, skriva han som ägare). Jag svarade vänligt men bestämt att eftersom att de inte hållit sin motprestation får de ta och betala för den tid jag lagt ned med att serva deras medlemmar , dns-zon upplägg, bnc-kostnad 1 år och domännamn registrering. Orkade inte dryfta mycket så gav dom ett skäligen lågt pris 530 SEK exkl moms för administration, dns-upplägg, registrering samt BNC. ClanBNC kostar 100 SEK per person i ett år och då hade dom ändå sju användare... men som sagt orkade inte dryfta. Nu fick jag ett tämligen argt e-postmedelande där vederbörande säger att vi är ett bluffföretag med orent mjöl i påsen och hotar gå till polisen mm. Säger att vi stulit domänen ifrån dom. "Att vi skulle ha stulit Vad gör man? Ignorera dessa personer? Tolkar jag detta rätt så ska jag inte ens behöva bry mig om hans hot. Vi har inga kundavtal, och inget avtal där vi någonsin gått med på att "ge" dom en domän. Han verkar också rätt okunnig om domän-dispyt och kommer med tomma hot för att sno-åt sig en domän utan att betala för sig. Hans epostmedelande bifogat: Det var det dumaste jag har hört, 5 timmar för att lägga upp det, haha patetiskt. Att ni står reggade för domänen är inte nödvändigt för att ni skall hosta Bnc, det är ju bara styra via dns. Ni är verkligen ett patetsikt lurendrejföretag, som skriver .com adressen på er själva när det inte i själva verket är ni som äger den. Rekomenderar er att överflytta .com adressen, kommer betala som sagt för reg. avgiften för .com adressen för 130:-, det är helt i sin ordning men betala för någon arbetskraft ni säger er ta 5 timmar, det kan du se stjärnorna efter. Annars får vi helt enkelt ta det via andra åtgärder och driva det den vägen, så får vi se vem som vinner tvisten. Men finner det onödigt eftersom det är ni som har har agerat felaktigt och registrerat en kunds .com adress i ert namn i syfte att tjäna pengar. Vilket inte är så smart. Man kan säkert lura många inom esport värden som inte är så insatta men denna gången har ni verkligen gått för långt. Antar att ni inte har något rent mjöl i påsen vad det gäller ngt i er affärsverksamhet som ni driver. Bollen ligger hos er, jag är med på bägge mina förslag, upp till er att välja vilken väg vi skall dra det. Med vänliga hälsningar Utsuddat namn |
|||
Svara med citat |
2005-02-02, 23:38 | #2 | |||
|
||||
Administratör
|
Skriv att du ångrat dig och vill behålla domänen samt tänker lägga upp hardcorebilder på den domänen istället.
"Tack för visat intresse för min domän domän.tld etc" ... Jag hade blivit vansinnig, man skall inte ta skit från idioter. Thomas
2005-02-02, 23:43 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"sa jag 350? oj ursäktar misstaget. det skulle stå 3 500:-"
så skulle jag svarat.. |
||
Svara med citat |
2005-02-02, 23:46 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ignorera han, det gör mest ont. Ger du dig in i en diskution med idioter så tar den aldrig slut...
|
|||
Svara med citat |
2005-02-03, 00:23 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
"Don't argue with Idiots.
They drag you down to their level and beat you with experience." Passar bra här Om de har planer på att starta upp nåt företag så är väl 530kr mer eller mindre småpengar? Hade jag suttit i deras situation så hade jag betalat dig 530kr oavsett om du brutit löften eller liknande. Smidigare förlora några hundralappar och slippa tjafs, bråk och fiender. Tror knappast att han orkar ta reda på hr man gör för att processa om ett domännamn. |
|||
Svara med citat |
2005-02-03, 00:42 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, alltså. Jag kommer strunta rejält i dessa personer.
Bra idé det där med hardcore bilder.. men näh, så elak e jag inte |
|||
Svara med citat |
2005-02-03, 08:05 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Hatar sådanna personer.
Man har varit med om en del. Bland annat en som påsod att jag snodde mina bilder, som jag tagit själv till mina recensioner på tzoom. Datum, och bildstämpel satt på bilden. Argh! Det är många företag som skriver sig själv som ägare, då det är så det skall vara. Skit i honom. om du drar upp en diskution kommer han göra samma sak som du, och då kommer han skriva din adress till ditt företag, då förlorar du ju på det. Skriv att det är din domän, och de följde inte deras avtal. Därför vill inte du visa intresse. / Alexander.
2005-02-03, 11:09 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med Davve, Schneaker och Zn4rK. Ignorera dom helt. "Troll dör om man inte pratar med dom."
Jag har själv fått några "fantastiska sponsringserbjudanden" av lokala cs-spelande "fjortisar" genom åren. Gemensamt för de alla har varit en total brist på verklighetsförankring. De vill ha servrar, skärmar, kläder, fri mat och Gud vet vad i utbyte för en ynka banner. Nästa generations odrägliga Big Brother deltagare... Mvh /Stefan |
|||
Svara med citat |
2005-02-03, 11:36 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Blir arg av att läsa detta helt obefängda meddelande. Ignorera inte det, varför det? Man ska inte igonorera något som är fel, det är ju samma sak som att INTE ingripa när någon blir misshandlat, heh, kanske lite långsökt men visa var skåpet ska STÅ! ATT HAN HAR MAGE ATT SKRIVA SÅ!!!!:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
ex. det som Thomas skriver att du ska redirceta till en XXX sida, du ska skriva det innan du gör det också Du ska inte tåla sånt trams!!! Gör honom mer förbannad än vad han redan är!!! Tycker det man får fram ur hans E-post meddelande är att han tror att han e så jävla överlägsen, ta ner honom på jorden! |
||
Svara med citat |
2005-02-03, 11:49 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |