FAQ |
Kalender |
2012-08-21, 21:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, skulle vilja ha lite hjälp av någon med erfarenhet inom detta.
Hur gör ni? Betalar ni skatt på er förtjänst varje månad. Vissa bolag betalar ut till ens spelkonto, hos vissa kan man välja att få det till neteller,bankkonto eller på check hem. Om man tar till neteller eller till sitt spelkonto kan man ju sedan ta ut det därifrån och då vet ju ingen om det är spelvinst eller inte. Neteller kan man plocka ut det hos en atm. ställer frågan som privatperson men har funderingar på att starta AB. Är väll ganska svårt att bli upptäckt om man inte heller skyltar med sitt namn på sin sida. |
||
Svara med citat |
2012-08-21, 22:07 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om du börjar nämna saker som "Är väll ganska svårt att bli upptäckt om man inte heller skyltar med sitt namn på sin sida" så vet du nog svaret själv om du ska betala skatt eller ej. |
||
Svara med citat |
2012-08-22, 00:53 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo jag förstår nästan vad som är rätt men när ev förtjänst betalas ut till ens spelkonto så förmdar jag att inte många tar upp inkomsterna så länge de är "små".
Har inga stora inkomster på det ännu men man drömmer och hoppas ju. Hur stor koll görs mot spelbolagen av detta? |
||
Svara med citat |
2012-08-22, 00:58 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Se t.ex. http://www.skatteverket.se/privat/sk...fa8000790.html Ska du köra samma resonemang att det är okej att snatta saker om de inte är tillräckligt dyra, eller att du kan gå runt och slå folk om du slår löst? |
||
Svara med citat |
2012-08-22, 00:59 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Missförstår jag dig nu, eller ber du om hjälp med att bryta mot lagen på ett allmänt forum? Jag skulle inte bli förvånad om skatteverket läser WN, snarare om de INTE gjorde det.
edit: någon hann före |
||
Svara med citat |
2012-08-22, 01:14 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
De inkomsterna jag fått in änn så länge rör sig om 100 lappar. Men som jag sa så har man drömmar.
Om jag formulerar om frågan. Hur ska man på bästa sätt å till väga innan man startar ex ett AB och är AB det bästa. Ska man starta något utomlands? Tar gärna mot både tips och förslag. Nej det är inte ok att snatta och jag har avsikt att göra rätt för mig. |
||
Svara med citat |
2012-08-22, 12:52 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan ta och ställa en fråga i sammband med detta ämne med.
Är det någon som tjänar bra på att vara affiliate åt spelbolagen och kanske har något tips att dela med sig av. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|