FAQ |
Kalender |
2010-12-13, 03:39 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tänkte köpa trådlösa headset till kundtjänsten. De headset som jag har tänkt köpa kopplas till datorn via USB och sänder på 2,4 GHz radiofrekvens.
Nu slog det mig att det kanske är väldigt enkelt för någon att avlyssna en radiofrekvens på 2,4 GHz? Det kanske till och med finns risk att företag/privatpersoner i närheten som också använder trådlös ljudöverföring kommer in i samtalet? Jag har noll koll på trådlöst ljud och radio. Hur fungerar det och vad bör man tänka på? Det är knappast några statshemligheter som diskuteras i vår kundtjänst. Så säkerheten behöver inte vara överdrivet hög. Men jag vill så klart inte att vem som helst med en radiomottagare ska kunna lyssna av samtal från vår kundtjänst. Det är inte så mycket min egen integritet som jag vill skydda, utan främst kundernas. Måste man vida några särskilda åtgärder för att slippa få in ett gäng 14-åriga WoW:are och deras LAN-party i samtalet? |
|||
Svara med citat |
2010-12-13, 04:12 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag får in grannens jag vet inte vad i mina trådlösa om jag inte har igång min egen ljudsändning så det skulle mycket väl kunna blandas in andra i samtalet om dom var tillräckligt nära:P
Så länge du inte har någon i närheten säg 50meter så är det väl lungnt? |
|||
Svara med citat |
2010-12-13, 04:25 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte för att jag kan ett piss om det här men varför inte använda bluetooth istället om du är orolig? Då borde det väl inte uppstå några såna problem? ... Tror jag hehe
|
||
Svara med citat |
2010-12-13, 08:59 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-12-13, 12:18 | #5 | |||
|
||||
|
Ok. Det känns som om det här med trådlöst headset kanske inte var en så bra idé. Jag får väl skaffa sjukt långa sladdar istället.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-13, 12:25 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vem skulle vilja avlyssna dig?
Är det hemlig information ni pratar om? Är det värt "åtgärderna" för att skydda sig? "sjukt långa sladdar" hur långt ifrån datorn sitter dom? Sen om någon skulle vilja avlyssna dig så kan dom ju fortfarande lyssna på vad ni säger i telefonen om ni pratar för högt... |
||
Svara med citat |
2010-12-13, 12:28 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Trådlösa headset och bluetooth har ju rätt begränsad räckvidd, så problemet bör inte vara så stort. Du får väl klä in väggarna i något material som inte släpper ut signalerna i värsta fall
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-12-13, 12:29 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
2010-12-13, 17:25 | #9 | |||
|
||||
|
Citat:
Varför vill vi ha trådlöst headset? Det kan bero på att våra stolar står extremt långt ifrån våra skrivbord och datorer. Eller det kan bero på att vi vill kunna röra oss fritt i lokalen då vi talar i telefon. Kan man inte höra oss om vi pratar högt i telefon? Det kan man förmodligen göra om vi har kontor i en Tipi. Men det går förmodligen inte i det fall att vi har kontor i ett hus. |
|||
Svara med citat |
2010-12-13, 17:46 | #10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |