FAQ |
Kalender |
2005-04-15, 17:11 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag skulle behöva ett system där man kan "chatta" med sina besökare och tänkte kolla om någon här kan komma med nåt bra tips.. Ungefär så här tänkte jag det skulle fungera: Besökarna kan klicka på en Support-länk och komma till en chat. De kan dock inte se vad andra besökare skriver, utan endast kommunicera med supporten. Supporten å sin sida kan ha flera chattar igång samtidigt. Jag har för mig jag sett något liknande på ett par webbplatser tidigare, men just nu kommer jag inte ihåg var. Någon som har tips på nåt bra sådant här system? (PHP, Javaapplet, ... spelar ingen större roll - men det skulle vara juste om det gick att koppla så supporten kan använda t.ex. ICQ eller Jabber). |
||
Svara med citat |
2005-04-15, 17:16 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hejsan. www hotscripts com bör ha något för dig.. -Martin |
||
Svara med citat |
2005-04-15, 17:20 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det där har jag testat (senast i förmiddags), alltså att chatta med ett företag via deras hemsida. Mycket trevlig funktion. Jag vet inte var script finns, men jag tycker att det är en trevlig idé som fler borde använda.
|
||
Svara med citat |
2005-04-15, 17:24 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Så jag var egentligen mest ute efter att kolla om någon på forumet redan har erfarenhet utav något system.. |
||
Svara med citat |
2005-04-15, 22:43 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.phplivesupport.com/ är ganska bra. Har använt det lite smått.
|
||
Svara med citat |
2005-04-16, 23:08 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
jag kan hjalpa dig med live support, om intresse finns pm'a mig
|
||
Svara med citat |
2005-04-18, 03:53 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Använder Stardevelop LiveHelp, www.stardevelop.com. Det fungerar någorlunda bra, har haft några små problem med att samtalen bryts, men inte särskilt ofta.
|
|||
Svara med citat |
2005-04-19, 16:11 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som har praktisk erfarenhet av Live support och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Det känns som att risken är stor att folk bara "vill prova" och att intresse varken finns för produkter eller att det handlar om kundtjänstärenden. |
||
Svara med citat |
2005-04-20, 03:52 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
http://softwebsnepal.com/add_free_live_sup...our_website.htm
Titta på den, är nog va du letar efter. :) |
|||
Svara med citat |
2005-04-20, 10:14 | #10 | ||